آکادمی مزدکس
پلتفرم مزدکس
/
با سیوینگ مزدکس؛ در هنگام خواب هم سود کن!

با سیوینگ مزدکس؛ در هنگام خواب هم سود کن!

در دنیای امروز استفاده از سیستم‌های سرمایه‌گذاری و پس‌انداز یکی از الزامات سرمایه‌گذاری است و همه ما به دنبال کسب سود و افزایش سرمایه خود حتی در زمان خواب هستیم. بر این اساس یکی از گزینه‌هایی که کاربران می‌توانند در برخی صرافی‌ها استفاده کنند، سیوینگ است. توسط سیوینگ شما می‌توانید با سپرده‌گذاری دارایی خود برای مدتی معلوم، سود دریافت کنید. به‌طور پیش‌فرض، پروتکل‌های بلاکچینی برخلاف حساب‌های پس‌انداز سنتی، سودی را به سهامداران نمی‌دهند. اما صرافی مزدکس دارای قابلیتی است که اگر دارایی‌های خود را به آن بسپارید، به شما سود پرداخت می‌کند.

صرافی‌ها از این قابلیت برای مقاصد خاصی استفاده می‌کنند. برخی از آنها رمزارزهای شما را برای افزایش امنیت یک بلاکچین به اشتراک می‌گذارند، برخی دیگر نقدینگی را به استخرهای نقدینگی خود اضافه می‌کنند، برخی ممکن است آنها را به دیگران وام بدهند و در نهایت، برخی ممکن است رمزارز شما را سرمایه‌گذاری کنند. اما همه آنها یک چیز مشترک دارند: آنها از پولی که از این فعالیت ها به دست می آورند استفاده کرده تا به طور منظم سود دارایی‌تان را به شما بپردازند. بنابراین حساب پس‌انداز یا سیوینگ نوعی حساب است که به شما امکان می‌دهد دارایی رمزارز خود را سپرده‌گذاری و به ازای آن از صرافی سود دریافت کنید.

حساب سیوینگ چگونه کار می کند؟

یک حساب سیوینگ کریپتو مشابه یک حساب پس‌انداز معمولی عمل می‌کند، زیرا صرافی ارز دیجیتال از سپرده های شما برای وام دادن یا تامین نقدینگی در پلتفرم خود استفاده می‌کند. برای این کار شما باید دارایی دیجیتال موجود را از کیف پول رمزارزی خود به حساب سیوینگ مزدکس منتقل کنید (با رفتن به صفحه پس‌انداز و انتخاب گزینه مشترک می‌شوم). شما همچنین می‌توانید برای سپرده‌گذاری، ابتدا یک رمزدارایی را روی پلتفرم مزدکس به صورت ریالی خریداری کنید و سپس آن را در حساب سیوینگ قرار دهید.

انواع حساب های سیوینگ ارزهای دیجیتال

به طور کلی دو نوع اصلی از حساب‌های پس انداز ارز دیجیتال عبارتند از:

  • سیوینگ منعطف
  • سیوینگ قفل شده

۱. حساب سیوینگ منعطف

برخی حساب‌های سیوینگ کریپتو انعطاف‌پذیر هستند و به شما این امکان را می‌دهند هر زمان که بخواهید وجوه خود را اضافه یا برداشت کنید که به این حساب‌ها، سیوینگ منعطف می‌گویند. محاسبه سود در آنها اغلب به صورت روزانه انجام می‌شود و عواید آن روزانه یا هفتگی به حساب کاربر واریز می‌شود. با این حال، به دلیل انعطاف‌پذیری این نوع حساب، ممکن است نرخ سود کمتری دریافت کنید. برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال محدودیت برداشت رایگان برای حساب های سیوینگ خود تعیین می‌کنند و کاربران باید پس از آن هزینه‌ای را پرداخت کنند.

۲. حساب سیوینگ قفل شده

حساب سیوینگ قفل شده مانند گواهی سپرده، برای مدتی وجوه شما را قفل می‌کند. به عنوان مثال، ممکن است موافقت کنید که مقدار مشخصی سهام صندوق فیروزه را برای مدت 180 روز بلاک و در ازای آن نرخ بهره ۵ درصدی دریافت کنید. پس از پایان دوره قفل، می‌توانید وجوه و سود خود را بازخرید کنید؛ یا به سرمایه‌گذاری مجدد برای چرخه‌های با بهره ثابت اضافی ادامه دهید. در این نوع حساب سیوینگ، به دلیل بلاک شدن موجودی و عدم امکان افزایش یا کاهش سهام، کاربر سود بیشتری را نسبت به حساب منعطف دریافت می‌کند.

مزایای حساب سیوینگ مزدکس

  • فرصتی برای کسب سود: سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال در کنار سهام، اوراق قرضه و حساب‌های پس‌انداز نقدی به شما کمک می‌کند ریسک خود را بین روش‌های سرمایه‌گذاری تقسیم کنید. این می‌تواند تأثیر سرمایه‌گذاری‌های خاصی را که باعث از دست دادن پول می‌شوند، کاهش دهد. همچنین با سرویس سیوینگ مزدکس می‌توانید از محل ذخیره بخشی از دارایی خود که برای بلند برای آن برنامه‌ای ندارید هم سود کسب کنید.
  • نرخ‌های سود بالاتر: نرخ سود ارائه‌شده در سیوینگ دارایی‌های دیجیتال می‌تواند بسیار بیشتر از نرخ‌های حساب‌های پس‌انداز سنتی و گواهی‌های سپرده باشد. به عنوان مثال، شما می توانید سود سیوینگ سالانه (APY) پنج درصدی را در صندوق های بورسی مزدکس تجربه کنید. 

(توجه داشته باشید که این سود، علاوه بر سودیست که کاربر ممکن است از رشد سهام این صندوق‌ها دریافت کند.)

  • انعطاف‌پذیری: هنگامی که یک حساب سیوینگ ارز دیجیتال منعطف داشته باشید، در صورت نیاز می‌توانید به راحتی ارز دیجیتال خود را با سود روزشمار برداشت کنید. شما همچنین با انواع ارزهای دیجیتالی که می‌توانید سپرده‌گذاری کنید و آزادی عمل زیادی خواهید داشت. 

چگونه یک حساب سیوینگ داشته باشیم

سیوینگ یکی از بهترین روش‌ها برای هولدرهای بلندمدت است. معمولا نوسانات قیمت رمز دارایی‌ها در کوتاه‌مدت برای هولدرها اهمیت زیادی ندارد. به همین دلیل این کاربران می‌توانند ضمن هولد کردن دارایی دیجیتال خود، آنها را بلاک کرده و با دریافت پاداش، موجودی خود را افزایش دهند. قبل از افتتاح یک حساب سیوینگ، گزینه‌های مختلف را که شامل ارزیابی سطح امنیت، نرخ‌های بهره ارائه شده و انواع رمزارزهای پشتیبانی شده است را به دقت مرور کنید. همچنین حداقل مقدار سرمایه‌گذاری یا هزینه‌های احتمالی برای برداشت یا انتقال را درنظر بگیرید. 

(صرافی مزدکس هیچ کارمزدی را برای ارائه خدمات سیوینگ دریافت نمی‌کند.)

دارایی‌های قابل سیوینگ در مزدکس

پلتفرم سیوینگ مزدکس از ۷ صندوق سهامی پشتیبانی می‌کند که در آینده و به تدریج دارایی‌های دیگری به این لیست اضافه خواهد شد. این صندوق‌ها عبارت‌اند از:

در حال حاضر سیوینگ مزدکس در قالب طرح «قفل شده» برای دارایی‌های بالا انجام می‌شود که کاربر می‌تواند با بلاک کردن هر دارایی برای دوره‌های 30 تا 180 روزه، سود دریافت کند.

نحوه انجام سیوینگ در مزدکس

  1. در صفحه اصلی پلتفرم مزدکس روی گزینه «پس انداز» کلیک کنید.
  2. سپس وارد صفحه مربوط به سیوینگ مزدکس می‌شوید. در آنجا لیست دارایی‌های قابل سپرده‌گذاری را مشاهده می‌کنید. از بین آنها، دارایی مورد نظر خود را انتخاب کنید.

نکته: توجه داشته باشید که قبل از انجام سیوینگ ، کیف پول دارایی مورد نظر شما باید دارای سهام (به مقدار کافی) باشد.

  1. بازه زمانی مورد نظر برای سیوینگ را از بین گزینه های ۳۰ روز، ۶۰ روز، ۹۰ روز و ۱۸۰ روز انتخاب کنید.
  2. روی گزینه «اشتراک می‌شوم» کلیک کنید.
  3. تعداد سهم مورد نظر خود را وارد کنید
  4. در پنجره باز شده، اطلاعات مربوط به نحوه سیوینگ خود را بررسی کنید، تیک مربوط به پذیرش شرایط را زده و روی «سپرده گذاری» کلیک کنید.

دریافت پاداش سیوینگ

هنگامی که بازه زمانی طرح سیوینگ به پایان می‌رسد، پاداش طرح محاسبه شده و حداکثر تا 24 ساعت به کیف‌پول کاربر واریز می‌شود. دریافت پاداش نیازمند درخواست یا عملیات خاصی از طرف کاربر نیست و این فرآیند به‌صورت خودکار در مزدکس انجام می‌شود.

لغو سیوینگ

فرآیند لغو سیوینگ در طرح «قفل شده» مزدکس بدین صورت است که  در صورت لغو آن در میانه دوره، سودی به کاربر تعلق نمی‌گیرد و شما صرفاً می‌توانید اصل دارایی خود را برداشت کنید. اما در صورتی که کاربر در طرح «سیوینگ منعطف» که در آینده راه اندازی می‌شود شرکت کند، می‌تواند طی دوره و پیش از اتمام آن، درخواست لغو سیوینگ خود را ثبت کند. به عبارتی از زمان شروع سیوینگ تا یک روز پیش از اتمام طرح، امکان ثبت درخواست برای لغو سیوینگ و دریافت سود روزشمار وجود دارد.

همچنین کاربر می‌تواند تنها بخشی از دارایی سپرده شده خود را آزاد کند. مثلا اگر سهم صندوق توان را در یک طرح منعطف قفل کرده باشد، می‌تواند بخشی از سهام را آزاد و یا مقدار دیگری به سهام خود برای سیوینگ بی‌افزاید.

کلام آخر

با گسترش هرچه بیشتر فضای بلاکچین و ورود کاربران برای سرمایه‌گذاری در بخش دارایی‌های دیجیتال، سرویس‌های مختلفی هم برای کسب سود معرفی شده‌اند. از پلتفرم‌های مختلف استیکینگ در حوزه دیفای گرفته تا وام های کریپتویی، همگی بستری برای سودآوری کاربران هستند. این بار صرافی مزدکس سرویس جدیدی را برای اولین به کاربران ایرانی خود ارائه داده تا بتوانند با سپرده‌گذاری دارایی دیجیتال خود در کیف پول این صرافی، سود دریافت کنند. در حال حاضر هفت صندوق بورسی مزدکس از این سرویس پشتیبانی می‌کنند و در آینده دارایی‌های بیشتری به لیست پلتفرم سیوینگ مزدکس افزوده خواهند شد.

منتظر دریافت نظرات و پیشنهادات شما همراهان عزیز در خصوص استفاده از سرویس سیوینگ مزدکس هستیم.

درصورت نیاز به راهنمایی و یا اطلاعات بیشتر در ارتباط با خدمات سیوینگ میتوانید از طریق فرم زیر درخواست خود را ثبت نمایید.

درخواست مشاوره

درصورت نیاز به راهنمایی و یا اطلاعات بیشتر در ارتباط با خدمات سیوینگ میتوانید از طریق فرم زیر درخواست خود را ثبت نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *