1403-01-23 
پنج‌شنبه
16:54

سرمایه‌گذاری 10 تریلیون دلاری بلک راک برای توکنایز دارایی‌ها

بلک راک (BlackRock)، بزرگترین شرکت مدیریت دارایی جهان که به دلیل راه‌اندازی صندوق ETF بیت کوین خود در اوایل سال جاری بر سر زبانها افتاد، قصد دارد با مشارکت پلتفرم Securitize مبلغ 10 تریلیون دلار از دارایی‌های خود را توکنایز کند.

متن کامل خبر

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1403-01-11 
شنبه
16:48

سوئیفت فاز دوم سندباکس CBDC خود را با موفقیت انجام داد

سوئیفت (SWIFT) پس از یک دوره آزمایش موفقیت‌آمیز شش ماهه که با مشارکت 38 موسسه جهانی انجام شد، چندین کاربرد برای راه‌حل ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) خود ارائه کرد.

ادامه مطلب

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1402-08-29 
دوشنبه
13:10

همکاری جی پی مورگان و آپولو برای بررسی تاثیر توکن‌سازی دارایی‌ها

واحد تجاری جدید جی‌پی‌مورگان به نام Onyx با همکاری Apollo Global Management یکی از بزرگترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری خصوصی جهان، از محصول اولیه پروژه مدیریت مالی Guardian سنگاپور رونمایی کرد. این ابتکار جدید قصد دارد صنعت مدیریت دارایی و ثروت را با استفاده از قدرت بلاکچین، قراردادهای هوشمند و توکن‌سازی متحول کند. این اتفاق قرار است با همکاری WisdomTree، شرکت پیشگام در امر توکن‌سازی صندوق‌‌ها انجام شود. تایرون لوبان، مدیر بخش دارایی دیجیتال Onyx در این خصوص گفت:

«این تلاش مشترک یک گام مهم رو به جلو برای نشان دادن پتانسیل بلاکچین و توکن‌سازی در متحول کردن شیوه‌های مدیریت ثروت است»

منبع: thetokenizer.io

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1402-08-10 
چهارشنبه
17:37

علاقه بازارسازهای بزرگ جهان به تامین نقدینگی ETF اسپات بلک راک

به گزارش Coindesk، شرکت‌های بزرگی از جمله جین استریت (Jane Street)، ویرچو فایننشال (Virtu Financial)، جامپ تریدینگ (Jump Trading) و هادسون ریور تریدینگ (Hudson River Trading) مذاکراتی را با شرکت خدمات مالی بلک راک به منظور فعالیت به عنوان بازارساز ETF اسپات بیت کوین انجام داده‌اند.

در صورت تایید درخواست صندوق ETF اسپات بیت کوین از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، مسیر جدیدی برای شرکت‌های آمریکایی باز می‌شود تا وظایف خود در بازارهای مالی را به صنعت کریپتو منتقل کنند.

منبع: Coindesk.com

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1402-08-06 
شنبه
18:02

ثبت درخواستی جدید برای راه‌اندازی ETF آپشن بیت کوین

همزمان با تلاش شرکت‌های بزرگ برای راه‌اندازی اولین صندوق قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین در آمریکا، شرکت Roundhill Investments درخواست خود را برای راه‌اندازی یک ETF آپشن بیت کوین (Bitcoin Covered Call ETF) به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)‌ ارسال کرد. بر اساس گزارش CoinGape، شرکتRoundhill  یکی از شرکت‌های مشاوره سرمایه‌گذاری ثبت‌شده در کمیسیون بورس آمریکاست که در راه‌اندازی صندوق‌های بورسی تخصص دارد.

منبع: fxstreet.com

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1402-07-24 
دوشنبه
18:11

بورس اوراق بهادار مسکو به دنبال توکنیزه کردن املاک و مستغلات تا سال ۲۰۲۴

سرانجام پس از نزدیک ۳ سال کشمکش قضایی، ریپل اعلام کرد برد گارلینگهاوس، مدیرعامل و کریس لارسن، مدیراجرایی شرکت ریپل از تمامی اتهاماتی که توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده علیه آنها مطرح شده بود، مبرا شدند. SEC تصمیم گرفت این اتهامات را کنار بگذارد که البته نشان‌دهنده یک شکست قابل توجه برای این آژانس دولتی است.

این خبر با واکنش مثبت بازار رمزارزها همراه شد؛ به طوری که قیمت بیت کوین بالاخره از مرز ۳۰٬۰۰۰ دلار فراتر رفت و قیمت XRP نیز با بیش از ۷٪ رشد همراه شد.

منبع: bitcoinist.com 

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1402-07-17 
دوشنبه
17:00

قیمت تتر به بالاترین سطح خود طی ۴ ماه اخیر رسید

قیمت تتر امروز (17 مهر) در بیشتر صرافی های ارز دیجیتال به مرز 54 هزار تومان رسید. برای آخرین بار استیبل کوین تتر (USDT) در اردیبشهت 1402 به این سطح رسیده بود.

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1402-07-10 
دوشنبه
17:48

رونمایی از اولین توکن حوزه مسکن بر بستر بلاکچین

بانک پارسیان با حمایت از تشکیل اولین شرکت تعاونی توکنایز مسکن با نام «نوآوران لوتوس پیروزی» به عنوان بانکی پیشرو برای واگذاری املاک در قالب مشارکت عمومی قدم پیش گذاشته است. استفاده از فناوری بلاکچین، امکان تبدیل یک دارایی بزرگ به واحدهای کوچک، با امکان مدیریت آسان و شفافیت بالا را فراهم می‌کند.​​​​​​​​​​​​​​ این پروژه به‌عنوان اولین شرکت تعاونی ثبت شده دارای مجوز توکن‌سازی مسکن بر بستر بلاکچین است که با ضمانت بانک پارسیان توانسته این محصول را ارائه دهد. بدون شک، ورود املاک و مستغلات به حوزه بلاکچین، موجب ورود سرمایه‌گذاران خرد، انجام معملات مطمئن، شفاف و با نقدشوندگی بالا خواهد شد.

منبع lotuspiroozi.ir

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1402-07-05 
چهارشنبه
17:54

همکاری بایننس و بانک ژاپنی برای عرضه استیبل کوین

به گزارش کوین تلگراف، صرافی بایننس همکاری جدیدی را با بزرگ‌ترین بانک ژاپن، یعنی بانک «Mitsubishi UFJ Trust and Banking Corporation» به منظور انتشار استیبل کوین در این کشور را بررسی می‌کند. این صرافی پس از دو سال عدم فعالیت در این کشور به‌دلیل عدم انطابق با قوانین داخلی مالی، موفق شد تا در ابتدای ماه آگوست سال جاری، خدمات خود را در ژاپن از سر گیرد.

بایننس قصد دارد تا از پلتفرم عرضه استیبل کوین بانک Mitsubishi UFJ به‌نام پروگمت کوین استفاده کند. با استفاده از این پلتفرم به‌عنوان زیرساخت، استیبل کوین‌های جدید بر اساس قوانین کشور ژاپن صادر می‌شوند.

منبع:  cointelegraph.com

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1402-07-03 
دوشنبه
18:22

گروه هکری لازاروس بیش از ۴۷ میلیون دلار رمزارز دارد

داده‌های پلتفرم Dune Analytics حاکی از آن است که کیف پول‌های مرتبط با گروه هکری لازاروس در حال‌حاضر حدود ۴۷میلیون دلار رمزارز دارند؛ این شامل ۴۲.۵ میلیون دلار بیت کوین، ۱.۹میلیون دلار اتریوم، ۱.۱میلیون دلار بایننس کوین و ۶۴۰ هزار دلار بی‌یواس‌دی و دیگر استیبل کوین‌ها است. به نظر می‌رسد که موجودی این کیف پول‌ها در ۶ سپتامبر، چند روز پس از هک پلتفرم Stake.com که لازاروس در آن نقش داشت، از حدود ۸۶میلیون دلار به رقم کنونی کاهش یافته است. با توجه به تحقیقات و مستنداتی که توسط سازمان‌های بزرگ اطلاعاتی و امنیتی به‌دست آمده، گروه هکری لازاروس در کره شمالی قرار دارد یا به کره شمالی وابسته است.

منبع: cointelegraph.com

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1402-07-01 
شنبه
15:51

افزایش نرخ بهره آمریکا به بالاترین سطح در ۲۲ سال اخیر

روز چهارشنبه فدرال رزرو (بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا)، نرخ بهره پایه را ۰.۲۵ واحد درصد افزایش داد و به محدوده ۵.۲۵ تا ۵.۵۰ درصد رساند که این بالاترین نرخ بهره در 22 سال اخیر است. هرچند بانک مرکزی ایالات متحده در نشست پیشین خود روند افزایش بهره را متوقف کرد ولی مجددا در جریان نشست روز چهارشنبه کمیته سیاست‌گذاری پولی، به صدور یازدهمین حکم افزایش نرخ بهره خود تن داد. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو  اعلام کرد هدف اصلی بانک مرکزی این است که نرخ تورم را بدون وقوع رکود و از دست دادن مشاغل، به سمت نرخ هدفگذاری شده ۲ درصدی باز گرداند؛ ولی واقعیت این است که راه درازی در پیش داریم و کاهش تورم احتمالاً مستلزم طی دوره‌ای با رشد پایین‌تر از روند فعلی و کند شدن رونق بازار کار خواهد بود.

منبع:  u.today

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1402-06-30 
پنج‌شنبه
12:53

بورس اوراق بهادار لندن برای ورود به بازارهای بلاکچین و رمزارز آماده می‌شود

گروه بورس اوراق بهادار لندن (LSEG) برنامه‌هایی را برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید مبتنی بر بلاکچین فاش کرده که از فناوری زیربنای ارزهای دیجیتال برای بهبود معاملات دارایی‌های مالی سنتی استفاده می‌کند. یکی از سخنگویان LSEG به Decrypt گفت: «LSEG در حال بررسی طرح‌هایی برای ایجاد یک اکوسیستم بازار دیجیتال یکپارچه است که امکان جمع‌آوری و انتقال سرمایه را به روشی مقرون‌به‌صرفه‌تر در میان تمام طبقات دارایی فراهم می‌کند.

بورس لندن در حال بررسی این موضوع است که آیا یک نهاد حقوقی منحصر به فرد برای معاملات بازارهای دیجیتال خود راه‌اندازی کند یا خیر؛ و امیدوار است این سرمایه‌گذاری را در سال آینده به واقعیت بدل کند

منبع:  decrypt-co.cdn.ampproject.org

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1402-06-27 
دوشنبه
20:07

آغار برداشت‌ها از کوینکس ظرف ۷ روز کاری آینده

صرافی کوینکس پس از هک  شدن در هفته گذشته، با انتشار اطلاعیه‌ای در توییتر اعلام کرد که استراتژی خود برای از سرگیری برداشت‌ها را نهایی کرده و قرار است طی ۷ روز کاری آینده به‌تدریج این خدمات را از سر بگیرد. کوینکس با نادرست‌خواندن برخی ادعاها نسبت به ازسرگیری خدمات برداشت خود، هشدار داد که سایر اطلاعیه‌ها کلاهبرداری هستند. این صرافی افزود نیمی از روند بازسازی سیستم کیف پول خود را با موفقیت به پایان رسانده و اولویت اصلی‌اش پیش از فعال‌کردن مجدد برداشت‌ها، اطمینان از امنیت کامل دارایی‌های مشتریان است.

منبع: twitter.com/coinexcom

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1402-06-22 
چهارشنبه
14:47

صرافی کوینکس هک شد؛ سرقت ۲۷ میلیون دلار ارز دیجیتال

بر اساس گزارش رسمی صرافی کوینکس در ۱۲ سپتامبر، این صرافی دچار نقض امنیتی شده و مقداری از دارایی‌های کیف پول آن هک شده است. کوینکس در توییتی اعلام کرد یک حادثه امنیتی را که شامل برداشت‌های غیرعادی از هات ولت (Hot Wallet) این صرافی بوده شناسایی کرده است. بر اساس گزارش‌ها، هک صرافی CoinEx بر بستر سه شبکه اتریوم، تریون و پالیگان رخ داده و مجموعا حدود 27 میلیون دلار رمزارز مختلف به سرقت رفته است. البته مقدار دقیق ارزهای ربوده شده هنوز مشخص نیست و این اعداد در اولین ارزیابی به دست آمده‌اند.

صرافی کوینکس با انتشار توییتی در حساب رسمی خود هک شدن پلتفرمش را تایید کرد.

منبع: cointelegraph.com

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1402-06-18 
شنبه
20:13

جی پی مورگان زیرساختی را برای انتشار توکن‌های سپرده توسعه می‌دهد

به گزارش بلومبرگ، جی‌پی مورگان در حال توسعه یک زیرساخت بلاکچینی برای صدور توکن‌های سپرده است که امکان تسویه‌حساب بین بانکی را برای مشتریان سازمانی فراهم می‌کند. با این حال، این سیستم تا زمانی که از رگولاتورهای ایالات متحده مجوز فعالیت دریافت نکند در دسترس نخواهد بود. فناوری توکن‌های سپرده، امکان انجام تراکنش با دیگر بانک‌ها را فراهم می‌کند و برای اشکال مختلف تسویه‌حساب در بستر بلاکچین، از جمله انجام معاملات توکن بهادار مناسب است.

جی‌پی مورگان در ماه فوریه اشاره کرد که توکن‌های سپرده می‌توانند در مقایسه با راه‌حل‌های مشابه مانند استیبل کوین‌ها و ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) ثبات و قابلیت اطمینان بیشتری ارائه دهند.

منبع: cointelegraph.com

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1402-06-14 
سه‌شنبه
18:37

ورود فناوری بلاکچین به بورس اوراق بهادار لندن

طبق گزارش‌ها، گروه بورس اوراق بهادار لندن (LSEG) پس از بررسی یک ساله این ایده، برنامه‌هایی را برای ایجاد شکل جدیدی از سرمایه‌گذاری در بازارهای دیجیتال توسعه داده است. به گفته LSEG، انتظار می‌رود این برنامه، بورس لندن را به اولین بازار بزرگ مالی بدل کند که از بلاکچین برای تبادل دارایی‌های سنتی استفاده می‌کند. موری روس (Murray Roos)، مدیر گروه بازارهای سرمایه LSEG در ای خصوص به فایننشال تایمز گفت:
«تمرکز بورس لندن بر ایجاد هیچ گونه ارز دیجیتالی نیست. در عوض، هدف آنها استفاده از فناوری زیربنایی کریپتو برای بهبود فرآیند تراکنش دارایی‌های سنتی است.»
گروه LSE یکی از نام‌های برتر در بین بورس‌های جهان است، که با بورس‌های بزرگی مانند NYSE Euronext، نزدک و CME Group قابل مقایسه است. اخیراً آزمایش‌های موفقیت‌آمیز سوئیفت در انتقال دارایی توکنایز شده در چندین بلاکچین نشان می‌دهد استفاده از فناوری بلاکچین در بین موسسات بزرگ‌تر نیز در حال افزایش است.

منبع: blockworks.co

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1402-06-11 
شنبه
13:53

آزمایش موفقیت‌آمیز توکنایز دارایی‌ها با همکاری سوئیفت و چین لینک

سیستم پیام‌رسان بین بانکی سوئیفت (SWIFT) و پلتفرم خدمات وب۳ چین لینک (Chainlink)، موفق به انتقال آزمایشی دارایی توکنایز شده در چند بلاکچین خصوصی و عمومی شدند. در ماه ژوئن چین لینک و سوئیفت اعلام کردند با همکاری ده‌ها مؤسسه مالی قصد دارند نحوه اتصال آنها به شبکه‌های بلاکچینی را آزمایش کنند. در این آزمایش بانک‌هایی چون BNP Paribas ،BNY Mellon ،The Depository Trust & Clearing Corporation و Lloyds Banking Group با سوئیفت همکاری کردند.

در بیانیه مطبوعاتی اخیر سوئیفت  آمده: «نتایج حاصله می‌تواند اصطکاک‌های موجود را که باعث کندی رشد بازارهای توکن بهادار می‌شود را از بین برده و با تکامل در سطح جهانی، به گسترش آنها کمک کند.»

همچنین تام شک (Tom Zschach)، مدیر ارشد نوآوری سوئیفت اظهار داشت: «برای اینکه توکن‌سازی پتانسیل واقعی خود را نشان دهد، نهادها باید بتوانند به‌طور یکپارچه با کل اکوسیستم مالی ارتباط برقرار کنند. آزمایشات ما به وضوح نشان داد که زیرساخت‌های ایمن و قابل اعتماد موجود در سوئیفت می‌تواند آن نقطه مرکزی اتصال را فراهم کند و موانع بزرگ در توسعه‌ توکن سازی دارایی‌ها را از بین ببرد».

 

منبع: coindesk.com

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1402-06-06 
دوشنبه
19:48

انتقال ۱۳۴ میلیون دلار بیت کوین توسط یک نهنگ

بر اساس داده‌های پلتفرم ردیابی ارز دیجیتال Whale Alert، یک نهنگ بیت کوین ۵۱۴۰ BTC به ارزش تقریبی ۱۳۴ میلیون دلار را جابه‌جا کرده است. این وجوه از صرافی ارز دیجیتال بای بیت دبی به یک کیف پول ناشناس منتقل شد. یافته‌های Whale Alert نشان می‌دهد که ذخایر بیت‌کوین در صرافی‌ها به پایین‌ترین حد خود در شش سال گذشته رسیده است.

منبع: benzinga.com

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1402-05-30 
دوشنبه
19:05

پایان پشتیبانی تتر در سه شبکه اومنی، کوساما و بیت کوین کش

کمپانی تتر، شرکت صادرکننده استیبل کوین USDT اعلام کرد که به طور رسمی به پشتیبانی از سه شبکه بلاکچین خاتمه می‌دهد. این شبکه‌ها عبارتند از بلاکچین کوساما (KSM)،  بیت کوین کش و لایه اومنی (OMNI) بیت کوین. شرکت تتر در توضیح علت این تصمیم گفته است علاقه جامعه رمزارزها در تصمیم‌گیری این شرکت درخصوص عرضه استیبل کوین USDT در بلاکچین‌های مختلف، نقشی تعیین‌کننده ایفا می‌کند:

«ما به دقت منابع مورد نیاز را که شامل امنیت، کمک به مشتری، انطباق و نظارت قانونی می‌شود را ارزیابی می‌کنیم تا از امنیت، قابلیت استفاده و دوام طولانی‌مدت بلاکچین انتخابی اطمینان حاصل کنیم.»

منبع: cryptoslate.com

 

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1402-05-23 
دوشنبه
19:15

پی پال با معرفی استیبل کوین خود در کانون توجهات قرار گرفت

شرکت PayPal با معرفی استیبل کوین خود (PayPal USD) که هر واحد آن  معادل یک دلار آمریکاست، به اولین شرکت بزرگ فناوری مالی تبدیل شد که ارزهای دیجیتال را برای پرداخت و مبادلات می‌پذیرد. این غول صنعت پرداخت آنلاین می‌گوید PayPal USD به‌طور ۱۰۰ درصد با سپرده‌های دلاری ایالات‌ متحده، اوراق کوتاه‌مدت خزانه‌ این کشور و معادل‌های نقدی مشابه پشتیبانی می‌شود. ایان کاتز، مدیرعامل Capital Alpha Partners در گفت‌وگو با رویترز اعلام کرد: PayPal USD می‌تواند به‌زودی توجه فدرال رزرو و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده را به‌ خود جلب کند. براساس اطلاعیه پی پال، ارزش سهام این شرکت هم‌زمان با اعلام این توکن جدید حدود ۲.۶۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

منبع:cnbc.com

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1402-05-14 
شنبه
18:50

اجرای آزمایشی معاملات اتمی توکن‌ بهادار در استرالیا

شرکت استرالیایی Imperium Markets از اجرای موفقیت‌آمیز طرح تسویه اتمی تراکنش‌های توکن بهادار با استفاده از ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) این کشور خبر داد. این پروژه با مشارکت Westpac و Commonwealth Bank، از بزرگترین موسسات مالی استرالیا انجام می‌شود، و قرار است امکان مبادله بدون واسطه توکن‌های بهادار را فراهم کند.

این آزمایش موفق، مهر تایید دیگریست بر مزایای فناوری بلاکچین در تسهیل معامله، تسویه حساب و ایجاد توکن‌های بهادار و قصد دارد با حذف خطرات احتمالی تسویه اتمی و طرف‌های معامله، موجب افزایش کارایی بانک‌های استرالیایی گردد.

منبع: ledgerinsights.com

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1402-04-31 
شنبه
20:01

بازگشت دوباره بایننس به کشور ژاپن

بایننس، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان از نظر حجم معاملات، اعلام کرد که در تابستان امسال معاملات رمزارزها را در ژاپن آغاز خواهد کرد. بایننس در ماه‌های گذشته مقدمات حضور خود در کشور ژاپن را فراهم کرد و مسئولان آن متعهد شده‌اند که با رعایت مقررات کریپتویی کشور ژاپن همگام باشد.

منبع: binance.com

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1402-04-28 
چهارشنبه
19:55

دارایی صندوق توکنایز فرانکلین تمپلتون از ۲۷۰ میلیون دلار گذشت

راجر بایستون، رئیس بخش دارایی‌های دیجیتال Franklin Templeton معتقد است فناوری بلاکچین با ارائه شفافیت بیشتر و هزینه‌های عملیاتی کمتر برای محصولات مالی سنتی، پتانسیل تغییر شکل صنعت مدیریت سرمایه‌گذاری را دارد. بایستون با اشاره به اهمیت رشد بازار توکن‌های بهادار اشاره کرد «با ورود سرمایه‌گذاران بیشتر به بخش توکنیزیشن، تا پایان سال ۲۰۳۰ می‌توانیم شاهد صنعت چند تریلیون دلاری باشیم»
لازم به ذکر است شرکت Franklin Templeton با 1.4 تریلیون دلار دارایی، از بازیگر اصلی مدیریت سرمایه در ایالات متحده محسوب می‌شود که اخیرا ارزش صندوق توکنایز آن از رقم از 270 میلیون دلار فراتر رفته است.
اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1402-04-24 
شنبه
20:59

لری فینک: کریپتو از ارزهای سنتی سراسر جهان پیشی خواهد گرفت

لری فینک، مدیرعامل بلک راک، بار دیگر به پتانسیل کریپتو به عنوان یک دارایی بین‌المللی که می‌تواند از ارزش ارزهای سنتی فراتر رود، اشاره کرد. فینک به کاهش اخیر ارزش دلار آمریکا، افزایش ارزش صنعت دارایی دیجیتال طی پنج سال گذشته و علاقه گسترده جهانی به این طبقه دارایی اشاره کرد. او همچنین اظهار داشت بلک راک همواره تعاملی نزدیک با قانون‌گذاران داشته تا اطمینان حاصل کند هر محصول سرمایه‌گذاری آنها، مانند صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF)، کاملا ایمن است.

منبع: bitcoinist.com

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1402-04-17 
شنبه
19:33

بلک راک: توکنایز دارایی ها، تحولی بزرگ در امور مالی است

لری فینک (Larry Fink)، مدیرعامل بلک راک، بزرگ‌ترین شرکت مدیریت دارایی جهان، طی مصاحبه‌ای با شبکه فاکس بیزینس ضمن صحبت در مورد پرونده ETF اسپات بیت کوین به مزایای صندوق‌های ETF  و توکنایز دارایی‌ها که می‌تواند سیستم مالی را متحول کند، پرداخت. فینک در ادامه توجه قانون‌گذاران ایالات متحده را به این نکته جلب کرد که چگونه یک صندوق ETF که مستقیما با یک دارایی دیجیتال مرتبط است، می‌تواند به دموکراسی در امور مالی کمک کند.

ما معتقدیم اگر بتوانیم دارایی‌ها و اوراق بهادار بیشتری را توکنایز کنیم، تحولی بزرگ در امور مالی ایجاد می‌شود.

منبع: foxbusiness.com

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1402-04-14 
چهارشنبه
18:17

درخواست مجدد بلک راک برای یک ETF اسپات بیت کوین

اخیرا بلک راک (BlackRock)، بزرگ‌ترین شرکت مدیریت دارایی جهان، درخواست دیگری را مبنی بر راه‌اندازی ETF اسپات بیت‌کوین ارائه کرده است. درخواست اول این کمپانی با مخالفت سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) مواجه شد و این نهاد ایده ثبت صندوق ETF بیت‌کوین را رد کرد. اما جدیدا بلک راک درخواست دیگری را برای اخذ مجوز این صندوق بورسی ثبت کرده است. صندوق ETF بیت کوین این امکان را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند تا بدون نیاز به خرید و نگهداری بیت‌ کوین، در معرض این دارایی دیجیتال قرار بگیرند و آن را معامله کنند.

منبع: decrypt.co

 

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1402-04-10 
شنبه
19:29

الزام احراز هویت برای کاربران صرافی کوکوین

اخیرا صرافی رمزارز کوکوین (KuCoin)، از اجباری شدن فرایند احراز هویت در این پلتفرم خبر داده است. جانی لیو، مدیرعامل کوکوین اعلام کرد، این اقدام بخشی از تلاش آنها در راستای حمایت هرچه بیشتر از کاربران و پیروی از رویکرد قانونگذاران است. لازم به ذکر است پس از اجباری شدن احراز هویت در صرافی بایننس در سال 2021، کوکوین دومین پلتفرم محبوب خارجی برای معامله گران ایرانی بوده است.

منبع: blockworks.co

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1402-04-03 
شنبه
17:47

مجوز اولین صندوق ETF آتی لوریج‌دار بیت کوین

سرانجام اولین ETF لوریج‌دار آتی بیت کوین در ایالات متحده مجوز فعالیت گرفت. اخیرا شرکت Volatility Shares مجوز راه‌اندازی اولین صندوق قابل معامله در بورس (ETF) لوریج دار آتی بیت کوین را از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا دریافت کرد. این صندوق ETF آتی با لوریج 2 برابری عرضه خواهد شد و معاملات آن از روز سه شنبه (6 تیر) آغاز می‌شود.

منبع: decrypt.co

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1402-03-24 
چهارشنبه
19:58

شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا از بایننس

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا از صرافی بایننس و مدیرعامل آن به‌دلیل نقض مقررات مربوط به اوراق بهادار در این کشور، شکایت گسترده‌ای را ثبت کرد. تا این لحظه، این پرونده یکی از بزرگترین شکایت‌های این کمیسیون علیه یک شرکت فعال در زمینه کریپتو است. کمیسیون بورس آمریکا در این پرونده مدعی شده ارزهای دیجیتال وابسته به بایننس از جمله BNB و  BUSD، همگی اوراق بهادار محسوب می‌شوند و همچنین از طرح‌های سپرده‌گذاری یا سیوینگ این صرافی به‌عنوان خدمات مرتبط با اوراق بهادار یاد کرد. کمیسیون بورس آمریکا همچنین می‌گوید، بایننس در حالی که موظف به ثبت خود به عنوان یک کارگزاری در آمریکا بوده، از انجام این کار طفره رفته است.

 

منبع: www.sec.gov

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1402-03-17 
چهارشنبه
19:42

سرقت ۳۵ میلیون دلار در پی هک اتمیک والت

با هک شدن کیف پول اتمیک در تاریخ ۳ JUNE، حداقل 35 میلیون دلار رمز ارز از کیف پول اتمیک کاربران دزدیده شد. ارزش دارایی‌های پنج حساب بزرگی که قربانی هک اتمیک والت بوده‌اند، در مجموع 17 میلیون دلار بوده است. در شبکه‌های اجتماعی گزارش‌هایی درباره گم شدن توکن‌ها، پاک شدن تاریخچه تراکنش‌ها و حتی از بین رفتن کل پرتفوی سرمایه‌گذاری کاربران شنیده می‌شود. تیم توسعه دهنده اتمیک در آخرین توئیت خود اعلام کرد که توانسته‌اند بخشی از 35 میلیون دلار را با همکاری صرافی‌ها و شرکت‌های تحلیلی بلاکچین مسدود کنند.

منبع: finance.yahoo.com

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1402-03-08 
دوشنبه
17:30

۱۰۰ درصد سهام وال استریت به توکن بهادار تبدیل می‌شود!

رابرت گریفلد (Robert Greifeld) مدیرعامل سابق بورس نزدک (Nasdaq) معتقد است “100 درصد سهام و اوراق قرضه معامله شده در بازار وال استریت حتی همین امروز می‌تواند به توکن تبدیل شود و طی پنج سال اینده قطعاً این اتفاق محقق خواهد شد.”

لازم به ذکر است توکن‌های بهادار، نوعی اوراق بهادار دیجیتال هستند که توسط قانونگذاران هر کشوری تایید شده و برخلاف اوراق بهادار سنتی، در بستر بلاکچین به صورت شفاف و 24 ساعته قابل معامله هستند. همچنین این توکن‌ها امکان نگهداری در کیف پول‌های شخصی را دارند و موجب حذف واسطه‌ها می‌گردند.

 

منبع:  nystx.com

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1402-03-01 
دوشنبه
19:29

فعالیت صرافی هات بیت (Hotbit) متوقف شد

صرافی رمزارز هات‌ بیت (Hotbit) صبح روز دوشنبه اعلام کرد که تمامی عملیات‌های خود را متوقف و این پلتفرم را تعطیل می‌کند. هات بیت از کاربران خود خواست تا پیش از تاریخ 21 ژوئن (31 خرداد) دارایی خود را از این صرافی برداشت کنند. به نقل از کوین تلگراف و بنا بر اعلامیه صرافی، تحقیقات قانون‌گذاران بر صرافی و عضو سابق آن باعث شد تا فعالیت این پلتفرم برای چندین هفته مختل شود. علاوه بر آن، هات‌ بیت به اتفاقات مختلف فضای کریپتو مثل سقوط FTX و بحران بانکی که باعث بی‌ثباتی استیبل کوین USDC شد اشاره کرد و گفت عوامل مختلفی دست به دست هم دادند تا عملکرد این پلتفرم کاهش داشته باشد و مجبور به تعطیلی آن شویم.

 

منبع: cointelegraph.com

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1402-02-30 
شنبه
19:20

ریپل به دنبال ادغام ارزهای دیجیتال بانک مرکزی با دیفای

جیمز والیس، مسئول بخش تعهدات بانک مرکزی و ارزهای دیجیتال ملی شرکت ریپل، اعلام کرد که این تیم در حال کار بر روی پروتکل وام‌دهی مبتنی بر ارزهای دیجیتال ملی است که از املاک و مستغلات توکنیزه شده به عنوان وثیقه پشتیبانی می‌کند. او تاکید کرد این پروژه می‌تواند ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) هنگ کنگ را با بخش دیفای ادغام کند و حمایت مقامات پولی این کشور را نیز دریافت کرده است.

منبع: cointelegraph.com

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1402-02-25 
دوشنبه
19:56

راه‌اندازی معاملات ۲۴/۷ سهام در رابین‌هود

سرویس معاملاتی رابین‌هود (Robinhood) اعلام کرد که به زودی امکان معاملات 24 ساعته صندوق‌های بورسی و سهام‌ محبوبی مانند اپل و تسلا را در اختیار کاربران محدودی در آمریکا قرار می‌دهد. این اقدام رابین‌هود را به اولین کارگزاری ایالات متحده تبدیل خواهد کرد که معاملات 24 ساعته سهام را ارائه می‌دهد. ولاد تنف، مدیر عامل Robinhood، در این خصوص به وال استریت ژورنال گفت آنها قصد دارند اوراق بهادار بیشتری را در آینده به این پلتفرم اضافه کنند.

منبع: www.forbes.com

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1402-02-24 
یکشنبه
11:23

مجید عشقی: پیشنهادهایی برای توکنایز دارایی‌ها دریافت کرده‌ایم

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس ایران در نشستی با اصحاب رسانه در روز پنجشنبه خاطرنشان کرد، مهمترین عامل در بازارهای سرمایه، نقدشوندگی بالا است. پیشنهادهایی برای توکنایز کردن دارایی‌ها و ۲۴ ساعته شدن معاملات دریافت کرده‌ایم و به طور حتم باید به این حوزه ورود کنیم. او در خصوص رویکرد سازمان بورس و اوراق بهادار گفت، اولویت ما حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در صندوق‌های بورسی است و این رویکرد همچنان استمرار می‌یابد؛ چراکه میزان سوددهی این صندوق‌ها در بلندمدت بالاتر از “سایر بخش‌ها و بازارهای موازی” است.

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1402-02-20 
چهارشنبه
19:13

سومین تلاش بورس Cboe برای لیست کردن ETF بیت کوین

خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه گزارش داد Cboe Global Markets سومین تلاش خود را برای کسب تاییدیه نظارتی برای یک صندوق ETF بیت کوین از کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) انجام داده است. این ETF پیشنهادی، حاصل همکاری بین Ark Invest و شرکت سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال 21Shares است که با هدف لیست شدن و معامله در بورس Cboe BZX، یکی از بزرگ‌ترین بروکر‌های بازار‌ سهام ایالات متحده انجام شده است.

منبع: blockworks.co

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1402-02-18 
دوشنبه
17:54

اتهام کلاهبرداری یکی از مقامات سابق OpenSea

به گزارش رویترز، ناتانیل چستین، مدیر سابق محصول پلتفرم OpenSea، در دادگاه فدرال به جرم پولشویی و کلاهبرداری مجرم شناخته شد. چستین در سپتامبر 2021 پس از انتشار ادعاهایی مبنی بر افشای اطلاعات داخلی در رسانه های اجتماعی مجبور به استعفا شد. او بعداً به دلیل سوء استفاده از موقعیت شغلی خود برای سود غیرقانونی متهم شد. بنابر گزارش‌ها، چستین حدفاصل ژوئن تا سپتامبر 2021 با خرید NFT هایی که می دانست در وب سایت OpenSea خیلی ارزان در دسترس هستند و فروش آنها با قیمت‌های نجومی پس از افزایش قیمت، بیش از 50000 دلار به دست آورده است. او همچنین سعی کرد خریدهای خود را با استفاده از کیف پول‌های ناشناس مخفی کند که در نهایت از سوی مقامات قضایی شناسایی شد.

منبع: economictimes.indiatimes.com

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1402-02-11 
دوشنبه
21:20

بیش از ۴ میلیون بیت کوین، حداقل ۷ سال جابه‌جا نشده‌اند

براساس داده‌های پایگاه تحلیلی گلس نود،  تعداد بیت کوین‌هایی که طی ۷ سال گذشته جابه‌جا نشده‌اند به ۴.۲۵میلیون توکن رسیده‌اند که ارزشی معادل ۱۲۱میلیارد دلار دارند. طبق این گزارش، در طول تاریخ بیت کوین، تنها ۸.۳ درصد از بیت کوین‌ها یعنی ۳۵۶,۰۰۰ توکن خرج شده و ۹۱.۷درصد آن‌ها جابه‌جا نشده یا گم شده است.

 

منبع: dailyhodl.com

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1402-02-04 
دوشنبه
18:05

صدور استیبل کوین از سوی بانک فرانسوی سوسیته ژنرال

سوسیته ژنرال (Societe Generale)، شرکت خدمات مالی و بانکداری فرانسوی که به‌عنوان هفتمین بانک بزرگ اروپا شناخته می‌شود، از صدور یورو دیجتال خود به نام یورو کوین ورتیبل (EURCV) خبر داد. یورو کوین ورتیبل یک استیبل کوین جفت شده با یورو است که در بستر شبکه اتریوم معامله می‌شود. در حال حاضر این استیبل کوین بانکی تنها برای سرمایه‌گذارانی که روند احراز هویت و رویه‌های ضد پولشویی Societe Generale را تکمیل کرده‌اند، در دسترس است.

منبع: Coindesck.com

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1402-01-30 
چهارشنبه
19:37

ایلان ماسک از پلتفرم هوش مصنوعی Truth GPT خبر داد

بر اساس گزارش نشریه فاکس نیوز، ایلان ماسک، کارآفرین حوزه تکنولوژی و مدیرعامل شرکت تسلا و اسپیس ایکس، در حال توسعه یک پلتفرم هوش مصنوعی برای رقابت با چت جی پی تی به نام Truth GPT است. به گفته ماسک این پلتفرم مبتنی بر مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) است که برای کشف ماهیت جهان، آموزش می‌بیند.

 

منبع: TechCrunch.com

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1402-01-26 
شنبه
19:00

بانک مرکزی آمریکا: توکنایز دارایی‌های دنیای واقعی، محرک کلیدی پذیرش دارایی‌های دیجیتال

بانک مرکزی آمریکا (BAC) روز پنجشنبه در گزارشی تحقیقاتی اعلام کرد، از ماه گذشته با افزایش سرعت توکن‌سازی دارایی‌ها، ارزش بازار طلای توکنایز شده از رقم یک میلیارد دلار گذشت. توکن‌سازی فرآیند قرار دادن مالکیت دارایی‌های ملموس، مانند فلزات گرانبها بر بستر بلاکچین است. قبل از ظهور طلای توکنایز شده، سرمایه‌گذارانی که به دنبال قرار گرفتن در معرض بازار طلا بودند، می‌توانستند صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس (ETF) و یا طلای فیزیکی را خریداری کنند. اما خرید طلای توکنایز شده، قرارگیری در معرض طلای فیزیکی را با امکان تسویه 24 ساعته، بدون هزینه مدیریت، ذخیره سازی یا بیمه فراهم می‌کند. در یادداشت بان مرکزی آمریکا آمده است توکن‌سازی این فلز گرانبها می‌تواند نقدینگی را افزایش و سرمایه‌گذاران را قادر سازد تا به سرعت پرتفوی‌ خود را متعادل کنند.

منبع: finance.yahoo.com

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1402-01-25 
جمعه
20:05

راه‌اندازی بخش معاملات رمزارز و اوراق بهادار در توییتر

بر اساس گزارش CNBC، توییتر، این غول رسانه اجتماعی قصد دارد با مشارکت کارگزاری eToro سرویس جدیدی را برای معاملات رمزارزها و اوراق بهادار در 13 آوریل 2023 معرفی کند. با این قابلیت جدید، کاربران توییتر با استفاده از eToro می‌توانند در کنار معاملات خود به نمودارها و ابزارهای بازار کریپتو هم دسترسی داشته باشند.

 

منبع: reuters.com

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1402-01-14 
دوشنبه
19:45

بیش از ۱۰۰۰ محقق خواستار توقف فوری هوش مصنوعی شدند

افرادی از جمله ایلان ماسک، کریس لارسون (یکی از بنیان‌گذاران ریپل)، استیو وزنیاک (بنیان‌گذار اپل) و بیش از ۱۰۰۰ نفر دیگر، با امضای نامه‌ای خواستار توقف ۶ ماهه سیستم‌های هوش مصنوعی پیشرفته شدند. در این نامه محققین از شرکت‌های فناوری خواسته‌اند تا توسعه هر نوع هوش مصنوعی که از GPT-4 قوی‌تر است را متوقف کنند. گفته شده این افراد نگرانی‌های زیادی در مورد خطرات ناشی از  استفاده از چنین سیستم‌هایی برای تولید اطلاعات نادرست در مقیاس گسترده وجود دارند.

اخیرا پیشرفت‌ها و قابلیت‌های چشم‌گیر ChatGPT باعث شده شرکت‌هایی مثل گوگل نیز سرعت کار روی هوش مصنوعی را افزایش دهند. علاوه بر این IBM، آمازون، بایدو و تنسنت نیز در حال کار روی محصولات و فناوری‌های مشابهی هستند.

منبع: theguardian.com

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1402-01-09 
چهارشنبه
17:23

شکایت کمیسیون معاملات آتی کالا ایالات متحده از بایننس

بر اساس گزارش تحقیقاتی که روز سه‌شنبه منتشر شد، کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC) اعلام کرد صرافی بایننس ممکن است فعالیت خود را در ایالات متحده متوقف کند. طبق گزارشات، این صرافی به دلیل نقض قوانین این کشور در موقعیت دشواری قرار دارد. همچنین اخیرا چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس با اتهاماتی از جمله دستکاری در بازار کریپتو مواجه شده است. هرچند هیچ یک از این ادعاها ثابت نشده، اما موجی از بی اعتمادی را در بین کاربران این صرافی مطرح جهان ایجاد کرده است.

منبع: Bloomberg.com

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1401-12-24 
چهارشنبه
18:06

افزایش مشتریان ریال دیجیتال از سال آینده

محمدرضا مانی‌یکتا، رئیس اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی، در گفت‌وگوی خبری اعلام کرد که فاز آزمایشی ریال دیجیتال به طور رسمی از ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ آغاز شد. او همچنین افزود از ۲۰ فروردین سال جدید، بانک‌ها می‌توانند تعداد کاربران ریال دیجیتال و گستره خدمات خود در این زمینه را افزایش دهند. او همچنین در مورد زمان‌بندی فاز آزمایشی و مراحل مختلف آن گفت:

«فاز آزمایشی با حدود ۵۰۰ کاربر در سال جاری شروع شده ولی در سال جدید اجازه خواهیم داد که بانک‌ها تعداد مشتریان را افزایش بدهند. همچنین مجوز توسعه بازار و افزایش دامنه مشتریان برای بانک‌ها از ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۲ صادر می‌شود. گام به گام که جلو می‌رویم هم فضاهای خدماتی متعددی اضافه می‌شود که می‌تواند از ریال دیجیتال به عنوان ابزار پرداخت استفاده کند و هم به صورت تدریجی مردم می‌توانند در بانک‌های مختلف به این ابزار پرداخت دسترسی داشته باشند.»

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1401-12-20 
شنبه
16:57

ریزش قیمت استیبل‌کوین‌های USDC و DAI

با انتشار خبری مبنی بر اینکه ۳.۳ میلیارد دلار از ذخایر نقدی USDC شرکت Circle در بانک ورشکسته سیلیکون ولی است، صبح امروز ارزش این استیبل‌کوین در اقدامی بی‌سابقه اتصال دلاری خود را از دست داد و سقوط شدیدی را تجربه کرد. به طوریکه اواسط ظهر ارزش استیبل کوین USDC به زیر ۰.۸۸ دلار سقوط کرد و باعث ایجاد موجی از نگرانی و عدم اطمینان در بین سرمایه‌گذاران کریپتو شد. علاوه بر USDC، استیبل‌کوین‌های DAI و USDD نیز پیوند خود با دلار آمریکا را از دست دادند و در حال معامله زیر قیمت ۰.۹۵دلار هستند.

منبع:‌ Cointelegraph.com

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
10:55

تعلیق فعالیت‌های بانک رمزارزی سیلورگیت

بانک سیلورگیت روز جمعه اعلام کرد که شبکه پرداخت ارز دیجیتال بانک خود (Silvergate Exchange Network) را به حالت تعلیق درآورده است. به دنبال این اقدام، سهام این شرکت پس از بسته شدن بازار به کاهش ارزش خود ادامه داد. شبکه صرافی سیلورگیت، یکی از پرکاربردترین خدمات این بانک بود و با انتقال وجه بین سرمایه‌گذاران و صرافی‌های ارز دیجیتال، به عنوان یک واسطه کلیدی در بازار کریپتو فعالیت می‌کرد.
به دنبال این اعلامیه، شرکت‌های بزرگ ارز دیجیتال آمریکا اعلام کردند که همکاری خود با این بانک را متوقف کرده‌اند.

منبع: cnbc.com

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1401-12-13 
شنبه
16:18

بازار کریپتو برای بزرگترین چرخه صعودی خود آماده می‌شود

مت هوگان، مدیر ارشد شرکت سرمایه‌گذاری Bitwise Asset Management، طی مصاحبه‌ای در خصوص بازار دارایی‌های دیجیتال ابراز خوشبینی کرد و گفت: بازارهای کریپتو در چند سال آینده رشد بی‌سابقه‌ای را تجربه خواهند کرد. او افزود چرخه صعودی بعدی بازار کریپتو از نظر پذیرش کاربران، افزایش ارزش بازار و سایر معیارهای مهم، بزرگترین چرخه صعودی رمزارزها خواهد بود. از نظر هوگان اگرچه ممکن است چالش‌هایی در این مسیر وجود داشته باشد، اما مطمئنا قانون‌گذاری در نهایت یک عامل مثبت برای بازار خواهد بود.

منبع: Cryptoglobe.com

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1401-12-06 
شنبه
18:00

شکایت دادستان کل نیویورک از صرافی کوینکس

همچنان اخبار منفی پیرامون برخی صرافی‌های ارز دیجیتال از ایالات متحده منتشر می‌شود. بر اساس اسناد به اشتراک گذاشته شده، لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک، صرافی رمزارز کوینکس را به انجام معاملات غیرقانونی متهم کرده است. در اسناد ارائه شده به دادگاه، دادستانی این وضعیت را «تداوم شیوه‌های متقلبانه مکرر و مستمر» تفسیر کرده است. لتیتیا جیمز در بیانیه‌ای گفت «روزگار شرکت‌های ارز دیجیتال مانند کوینکس که وانمود می‌کردند قوانین برای آنها اعمال نمی‌شود، به پایان رسیده است.» همچنین بیانیه‌ای در این زمینه از سوی صرافی کوینکس منتشر شده که در آن اعلام کرد آنها این پرونده را جدی گرفته و شروع به کار برای رفع مشکلات موجود می‌کنند.

منبع: Cointelegraph.com

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1401-12-03 
چهارشنبه
18:45

علاقه دویچه بانک سنگاپور به پروژه توکنایز دارایی‌ها

دویچه بانک سنگاپور با مشارکت پلتفرم Memento Blockchain، مرحله اثبات مفهوم پروژه DAMA (دسترسی به مدیریت دارایی‌های دیجیتال) را که برای تسهیل مدیریت وجوه دیجیتال سرمایه‌گذاری شده در توکن‌های بهادار است، با موفقیت به پایان رساند. طبق گزارش‌ها، شرکتهای مدیریت دارایی توانستند با ایجاد یک صندوق دارایی دیجیتال با توکنی اختصاصی، رمپ مستقیم فیات به دیجیتال را برای کاربران راه‌اندازی کنند. سرمایه‌گذاران نهادی برای سرمایه‌گذاری در یک صندوق، وثیقه‌ای را به منظور ضرب و دریافت سهام توکن شده  ارائه می‌کنند. پس از آن می‌توان سهام توکن شده را از طریق یک بازار دیجیتال داخلی مبادله کرد.

 

منبع: Cointelegraph.com

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1401-12-01 
دوشنبه
19:56

اجرای آزمایشی روبل دیجیتال روسیه در ماه آوریل

اولگا اسکوروبوگاتووا، معاون بانک مرکزی روسیه اعلام کرد که روبل دیجیتال برای مرحله آزمایشی آماده است و آزمایش آن در ماه آوریل آغاز خواهد شد. اسکوروبوگاتووا طی کنفرانس فین‌تک گفت این فرایند آزمایشی برای انتقال همتا به همتا و خرید خرده‌فروشی راه‌اندازی می‌شود. از سوی دیگر خبرگزاری روسی تاس اعلام کرد: این طرح در ابتدا با افراد حقیقی و تراکتش های واقعی با تعداد محدودی افراد و با مشارکت 13 بانک انجام خواهد شد.

منبع: watcher.guru

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1401-11-24 
دوشنبه
19:16

برنامه‌های امارات برای انتشار یک ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC)

بانک مرکزی امارات متحده عربی (CBUAE) قصد دارد ارز دیجیتال خود (CBDC) را به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای بدل شدن به یک مرکز پرداخت دیجیتالی در منظقه راه‌اندازی کند. این طرح تنها بخشی از برنامه تحول زیرساخت‌های مالی امارات موسوم به FIT است که از روز یکشنبه آغاز شد و هدف آن حمایت از بخش خدمات مالی محلی از طریق مجموعه‌ای از ابتکارات است. مرحله اول این برنامه شامل صدور یک CBDC برای مصارف فرامرزی و داخلی است که به گفته بانک مرکزی قرار است «به مشکلات و ناکارآمدی پرداخت‌های فرامرزی رسیدگی و به نوآوری برای پرداخت‌های داخلی کمک کند».

 

منبع: forkast.com

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1401-11-17 
دوشنبه
14:06

پشتیبانی صرافی SDX از سرویس اوراق بهادار/یورو

صرافی ارز دیجیتال SDX برای پشتیبانی از صدور، معامله و تسویه اوراق بهادار به یورو، مجوز نظارتی FINMA (سازمان نظارت بر بازارهای مالی سوئیس) را دریافت کرد. زین‌پس صدورکنندگان، تحت قوانین بانک مرکزی سوئیس می‌توانند از این سرویس برای انتشار اوراق قرضه به یورو استفاده کرده و فرصت‌های جدیدی را برای فعالان بازار دارایی‌های دیجیتال ایجاد کنند. همچنین کاربران این صرافی‌ می‌توانند از سرویس معاملات اتمی بهره‌مند شده و از طریق اتصال به درگاه euroSIC، یورو توکنایز شده ایجاد کنند.

منبع: sdx.com

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1401-11-10 
دوشنبه
18:37

مشارکت بایننس با مسترکارت برای ارائه یک کارت پرداخت رمزارزی در برزیل

صرافی ارز دیجیتال بایننس اعلام کرد با همکاری مسترکارت (Mastercard) یک کارت پرداخت رمزارزی در برزیل راه‌اندازی کرده است. این کارت به افراد اجازه می‌دهد با 13 ارز دیجیتال از جمله بیت‌کوین، اتر و استیبل کوین بایننس پرداخت‌های خود را انجام دهند. بایننس گفت این کارت برای هر تراکنش 0.9 درصد کارمزد دریافت خواهد کرد و امکان برداشت بدون کارمزد از خودپرداز را فراهم می‌کند. مدیرعامل بایننس برزیل گفت:

برزیل یک بازار بسیار خوب برای بایننس است و ما به سرمایه‌گذاری در سرویس‌های جدید و همچنین کمک به توسعه بلاکچین و اکوسیستم رمزارزی در این کشور ادامه خواهیم داد.

منبع: coindesk.com

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1401-11-03 
دوشنبه
18:12

راه‌اندازی اولین مرکز استخراج BTC با انرژی هسته‌ای در آمریکا

با گسترش روزافزون بخش رمزارزها در جهان، استخراج بیت‌کوین (BTC) هم به طور فزاینده‌ای در حال ورود به جریان اصلی است و اخیراً ساخت اولین دیتاسنتر هسته‌ای ایالات متحده که قرار است میزبان خدمات استخراج بیت‌کوین باشد، تکمیل شده است. بر اساس گزارشات، کومولوس دیتا که یکی از شرکت‌های تابعه تولیدکننده انرژی Talen Energy است، توزیع برق هسته‌ای خود را تکمیل کرده است. این مرکز داده 48 مگاواتی با مساحت 1200 هکتار به طور مستقیم به نیروگاه هسته‌ای Susquehanna در شمال شرقی پنسیلوانیا متصل است و انتظار می رود میزبان خدمات استخراج بیت‌کوین و رایانش ابری در ایالات متحده باشد.

 

منبع: Finbold.com

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1401-10-28 
چهارشنبه
19:17

امکان خرید اوراق بهادار در چین توسط یوآن یجیتال

یوآن دیجیتال چین، که با نام e-CNY شناخته می‌شود، یک ارز دیجیتال بانک مرکزی است که اخیراً برای اولین بار به منظور خرید اوراق بهادار استفاده شده است. به نقل از سازمان بورس و اوراق بهادار چین، اکنون سرمایه‌گذاران چینی می‌توانند از e-CNY در اپلیکیشن موبایلی Soochow Securities برای خرید اوراق بهادار استفاده کنند. لازم به ذکر است که دولت چین از پیشگامان توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) در جهان شناخته می‌شود و هفته گذشته این کشور برای اولین بار یوآن دیجیتال را وارد چرخه نقدینگی خود کرد.

 

منبع: Coindesk.com

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1401-10-24 
شنبه
18:39

انحلال بیش از ۶۵۰ میلیون دلار با رشد BTC تا ۲۱ هزار دلار

بیت‌‌کوین در یکی از چشمگیرترین رالی‌های صعودی خود، با رشدی دو رقمی سر به فلک کشید و به بالاترین قیمت دو ماه اخیر خود در بالای 21000 دلار رسید. همچنین  اکثر آلت‌کوین‌ها از این روند پیروی کردند که این منجر به انحلال بیش از 650 میلیون دلار پوزیشن شورت طی 24 ساعت گذشته شد. حتی چندین آلت‌کوین، در ساعت گذشته بیش از این افزایش یافتند، به طوری که سولانا با یک جهش 40 درصدی مجدداً توجهات را به سوی خود جلب کرد و به بالاترین قیمت ماهای اخیر در 23 دلار رسید. این اتفاق باعث شد ارزش کل بازار رمزارزها برای اولین بار در چند ماه گذشته به عدد 1 تریلیون دلار برسد.

 

منبع: CryptoPotato.com

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1401-10-17 
شنبه
17:54

پیش‌بینی رشد توکنایزکردن دارایی‌ها در سال ۲۰۲۳

وب‌سایت کوین‌متریکس (CoinMetrics) در گزارش اخیر خود پیش‌بینی کرد که توکنایز کردن دارایی‌ها در سال 2023 بیشتر از سایر بخش‌های حوزه کریپتو رشد می‌کند. این فرایند شامل نمایش دارایی‌های فیزیکی دنیای واقعی در قالب توکن‌های دیجیتال در بلاکچین است که می‌توان آنها را همانند اوراق بهادار خرید و فروش کرد. کوین‌متریکس در توضیج این ادعای خود به بانک‌هایی مثل دویچه بانک (Deutsche Bank)، بانک مرکزی هند (SBI) و موسسه جی‌پی مورگان (JPMorgan) اشاره کرد که در بستر شبکه پالیگان، پروژه‌های آزمایشی توکن اوراق بهادار را راه‌اندازی کرده‌اند.

 

منبع: Beincrypto.com

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1401-10-12 
دوشنبه
16:36

سرقت بیش از ۲۰۰ بیت کوین از توسعه‌دهنده اصلی آن

لوک دشجر، یکی از توسعه‌دهندگان اصلی بیت کوین ادعا کرد که طی حمله هکرها، درست قبل از سال جدید میلادی، کل موجودی BTC خود را از دست داده است. هرچند دشجر اعلام نکرد که چه تعداد بیت کوین او به سرقت رفته، اما آدرس کیف پول او در حال حاضر چهار تراکنش بین ساعت 2:08 و 2:16 UTC در 31 دسامبر را نشان می‌دهد که مجموعا 216.93 BTC معادل 3.6 میلیون دلار است. دشجر یکی از باتجربه‌ترین چهره‌ها در دنیای کریپتو است، اما در حال حاضر برای بازگرداندن دارایی خود به رسانه‌های اجتماعی متوسل شده است. او این سوال را مطرح کرد که: «چرا نمی‌توانم برای احقاق حقم به FBI مراجعه کنم؟»

 

 

منبع: AMBCrypto.com

 

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1401-10-07 
چهارشنبه
18:08

احتمال لغو ممنوعیت استفاده از استیبل‌کوین‌های خارجی در ژاپن

به نقل از خبرگزاری Nikkei، آژانس خدمات مالی ژاپن (FSA) قصد دارد در سال 2023 به گردش استیبل‌کوین‌های صادر شده خارجی در بازار محلی این کشور مجوز فعالیت دهد. این مقررات ممکن است همراه با اصلاح قانون «خدمات پرداخت» اجرایی شود. لازم به ذکر است، پیش از این در ماه ژوئن، پارلمان ژاپن لایحه‌ای را برای ممنوعیت موسسات غیربانکی از انتشار استیبل‌کوین به تصویب رسانده بود و در حال حاضر صرافی‌های ارز دیجیتال ثبت شده در FSA از جفت‌های معاملاتی استیبل کوین‌های محبوب مانند USDT و USDC پشتیبانی نمی‌کنند.

 

منبع: Forkast.news

 

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1401-10-06 
سه‌شنبه
23:59

پشتیبانی از توکن‌های NFT در تلویزیون‌های جدید سامسونگ

سامسونگ، این غول محصولات الکترونیکی کره‌ای اعلام کرد، کاربران با استفاده از تلویزیون‌های جدید این کمپانی می‌توانند توکن‌های NFT خود را توسط اپلیکیشن‌های Nifty gateway ،LA Collection ،Art Token معامله و به نمایش بگذارند. کارشناسان صنعت کریپتو معتقدند تلویزیون‌های جدید سامسونگ اکنون همانند یک گالری بزرگ خانگی، قاب دیجیتال و یک ابزار تجارت آثار هنری هستند. همچنین هنرمندان زیادی در آینده می‌توانند آثار NFT خود را از طریق این تلویزیون‌ها در سراسر جهان به فروش گذاشته و فرصت‌های جدیدی به روی آنها باز می‌شود.

 

منبع: koreaherald.com

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1401-09-29 
سه‌شنبه
15:41

قانونی شدن استفاده از بیت کوین در نیجیریه

رئیس کمیته بازار سرمایه نیجریه، بابانگیدا ابراهیم، مدعی شد این کشور به زودی قانونی را برای استفاده از بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال تصویب خواهد کرد. این لایحه، قانون سرمایه‌گذاری و اوراق بهادار سال 2007 نیجریه را اصلاح می‌کند و BTC را به عنوان یک دارایی قانونی برای سرمایه‌گذاری به رسمیت می‌شناسد. هرچند نیجریه در سال 2021 استفاده از بیت کوین را در معاملات به کلی ممنون اعلام کرده بود، اما نشریه Bitcoin Magazine در همان سال گزارش داد، این کشور آفریقایی به جایگاه نخست در حجم معاملات همتا به همتا (P2P) بیت کوین در جهان رسیده است.

 

منبع: Cointelegraph

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1401-09-19 
شنبه
10:24

اجباری شدن فرایند تایید هویت در صرافی Bybit

صرافی ارز دیجیتال Bybit از 15 دسامبر به بررسی تایید هویت مشتریان (KYC) خود برای دریافت سرویس‌های مختلف می‌پردازد. بر اساس اطلاعیه جدید این صرافی، کلیه خریدهای فوری، سپرده‌های فیات، معاملات همتا به همتا و همچنین خرید و فروش بیش از 10000 دلار NFT در بازار ثانویه Bybit به KYC نیاز دارد.همچنین محدودیت‌های برداشت برای هر سطح KYC نیز در 20 دسامبر تغییر می‌کند و کاربران فاقد تایید هویت حداکثر می‌توانند 20,000 تتر (USDT) در روز و 100,000 تتر در ماه برداشت کنند. این صرافی خاطرنشان کرد که «در آینده نزدیک الزامات KYC خود را بیشتر گسترش می‌دهد.»

 

منبع: Theblock.co

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1401-09-16 
چهارشنبه
18:19

مدیرعامل بورس ICE: رمزارزها باید به عنوان اوراق بهادار قانونگذاری شوند

به گفته جفری اسپریچر، مدیرعامل بورس بین قاره‌ای ICE) Intercontinental Exchange) آمریکا، احتمالاً اکثر دارایی‌های دیجیتال به عنوان اوراق بهادار در ایالات متحده قانونگذاری می‌شوند. اخیراً با توجه به ورشکستگی صرافی FTX که منجر به ضرری چند میلیارد دلاری در بازار کریپتو شد، موضوع قانونگذاری رمزارزها به عنوان اوراق بهادار، به مبحث اصلی این روزها بدل شده است. اسپریچر معتقد است این کار در نهایت منجر به حمایت هرچه بیشتر از حقوق مصرف‌کنندگان و نظارت بر صرافی‌ها و کارگزران می‌شود.

 

منبع: Cointelegraph.com

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1401-09-11 
جمعه
12:32

مدیرعامل بلک راک: توکنایز کردن، نسل بعدی بازارها است

لاری فینک، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری بلک راک (BlackRock)، طی رویدادی در نیویورک تایمز گفت توکن‌سازی دارایی‌ها، نسل بعدی بازارهای مالی است که موجب «تسویه فوری» و «کاهش نرخ کارمزدها» می‌شود. این مدیرعامل همچنین به تاثیر چند موضوع اقتصادی مانند جنگ روسیه و اوکراین، نقش چین و تورم جهانی در تشدید این مساله اشاره کرد. لازم به ذکر است فقط بلک راک نیست که توکنایز کردن را به عنوان آینده خدمات مالی می‌پندارد، اخیرا شرکت خدمات مالی JPMorgan هم از بلاکچین پالی‌گان برای معامله سپرده‌های نقدی توکن‌شده استفاده می‌کند.

 

منبع: Decrypt

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1401-09-09 
چهارشنبه
10:55

پذیرش رمزارزها به عنوان ابزار پرداخت در برزیل

اخیرا مجلس نمایندگان برزیل،چارچوب قانونی استفاده از رمزارزها را به عنوان ابزار پرداخت در این کشور تصویب کرده‌اند که این اقدام به پذیرش هرچه بیشتر رمزارزها و صنعت کریپتو کمک شایانی می‌کند. در حال حاضر، این قانون فقط به امضای رئیس جمهور برزیل نیاز دارد و پس از آن مردم این کشور می‌توانند از رمزارزها برای دریافت انواع کالا و خدمات استفاده کنند.

 

منبع: Decrypt.co

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1401-09-07 
دوشنبه
09:53

ولادیمیر پوتین خواستار ایجاد یک سیستم پرداخت بلاکچینی بین‌المللی شد

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در کنفرانس هوش مصنوعی Sberbank گفت: در میان تحریم‌ها و محدودیت‌های اعمال شده علیه کشورش، نیاز به یک سیستم پرداخت بین‌المللی مستقل به شدت حس می‌شود. پوتین افزود این سیستم جدید باید مستقل از بانک‌ها و نهادهای شخص ثالث عمل کند. او در پایان ایجاد بستری مبتنی بر رمزارزها و فناوری بلاکچین را پیشنهاد کرد.

 

منبع: Beincrypto.com

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1401-09-05 
شنبه
14:17

صدور اولین مجوز ارائه خدمات رمزارزی در ازبکستان

در حالی که ازبکستان در حال آماده شدن برای پذیرش چارچوب جدید ارزهای دیجیتال در سال 2023 است، قانونگذاران این کشور شروع به صدور مجوزهای لازم برای ارائه‌دهندگان خدمات رمزارزی نموده‌اند. این مجوزها رسماً اجازه ارائه خدمات مرتبط با ارزهای دیجیتال را توسط دو صرافی مستقر در تاشکند، به نام‌های Crypto Trade NET LLC و Crypto Market LLC می‌دهد.  همچنین ناظر مالی ازبکستان از شهروندان این کشور خواست تا هوشیار بوده و از خدمات آن دسته پلتفرم‌های معاملاتی که هنوز مجوز فعالیت در خاک جمهوری ازبکستان را دریافت نکرده‌اند، استفاده نکنند.

 

منبع: Cointelegraph

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1401-09-02 
چهارشنبه
18:42

لایحه پذیرش دارایی‌های دیجیتال در السالوادور

ماریا لوئیزا هایم برو، وزیر اقتصاد السالوادور، لایحه صدور دارایی‌های دیجیتال را به مجلس این کشور ارائه کرد. این سند طولانی، چارچوب قانون‌گذاری برای پذیرش همه ارزهای دیجیتال در السالوادور را تشریح می‌کند. لایحه کریپتو، در صورت تصویب، تنها مختص بیت‌کوین نیست و تبادلات هر نوع دارایی دیجیتال را شامل می‌شود و با حمایت از توسعه کارآمد بازار دارایی‌های دیجیتال، از منافع خریداران محافظت می‌کند.

منبع: beincrypto.com

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1401-08-28 
شنبه
17:59

راه‌اندازی اولین استیبل‌کوین متصل به دلار در شبکه کاردانو

روز جمعه (18 نوامبر 2022)، EMURGO که بازوی تجاری شرکت کاردانو محسوب می‌شود، از عرضه استیبل‌کوین جدید کاردانو (USDA) با پشتوانه دلار خبر داد. این اولین استیبل کوین کاملاً با پشتوانه فیات و سازگار با مقررات در اکوسیستم کاردانو است. طبق بیانیه مطبوعاتی EMURGO، این استیبل‌کوین از ثبات قیمت دلار آمریکا همراه با امنیت، کارمزدهای پایین و بلاکچین سازگار با محیط زیست کاردانو بهره می‌برد و ارزش دارایی‌های رمزارزی سرمایه‌گذاران را با نسبت 1:1 به دلار آمریکا پیوند می‌دهد.

 

منبع: Cryoptoglobe

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1401-08-22 
یکشنبه
04:50

اعلام خبر هک صرافی رمزارز FTX:

صرافی رمزارز FTX در خبری تلگرامی اعلام کرد که تمام دارایی این پلتفرم هک شده و به سرقت رفته است. علاوه بر این، اپلیکیشن موبایل FTX و وب سایت آن در معرض خطر قرار گرفته‌اند و می‌توانند بدافزارها و ویروس‌های تروجان را روی دستگاه افراد دانلود کنند. در اطلاعیه صرافی FTX آمده “اپلیکیشن‌های FTX بدافزار هستند. آنها را حذف کنید و وارد وبسایت FTX نشوید”.

 

منبع theblock.co

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1401-08-11 
چهارشنبه
16:19

ارایه بستری برای معامله اوراق بهادار دولتی توسط بانک DBS سنگاپور:

بانک DBS سنگاپور، این گروه خدمات مالی بزرگ آسیا، با مشارکت بانک مرکزی این کشور در حال تامین مالی غیرمتمرکز (DeFi) برای یک پروژه بلاکچینی جدید است. DBS در 2 نوامبر اعلام کرد آزمایش معاملات اوراق بهادار دولتی و ارزهای فیات را با استفاده از استخرهای نقدینگی DeFi آغاز کرده است. این معاملات که بر بستر یک بلاکچین عمومی انجام می‌شود، در حال حاضر شامل خرید و فروش اوراق بهادار دولتی سنگاپور (SGS)، دلار سنگاپور (SGD)، اوراق قرضه دولتی ژاپن و ین ژاپن (JPY) است.

 

منبع forkast.news

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1401-08-07 
شنبه
04:09

پذیرش فناوری، هند را به بازیگری کلیدی در فضای وب۳ بدل می‌کند:

طبق گزارش Nasscom، پدیرش فناوری‌های جدید و به کارگیری استعدادهای جوان در هند، این کشور آسیای شرقی را به بازیگری کلیدی در فضای وب۳ بدل کرده است. بر اساس این گزارش، 450 استارت‌اپ هندی حدفاصل سال‌های 2020 تا 2022 با جدب سرمایه 1.3 میلیارد دلار در این کشور ظهور کرده‌اند که بسیاری از آنها در زمینه پروژه‌های Defi , NFT و Gaming فعالیت دارند.

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1401-08-03 
سه‌شنبه
04:08

راه‌اندازی بیش از ۱۰۰ پروژه در شبکه اتریوم اثبات کار در یک ماه گذشته

روز ۱۴ اکتبر (۲۲ مهر)، چندلر گوئو، ماینر سابق اتریوم و از حامیان هاردفورک اثبکار، در توییتی اعلام کرد که بیش از ۱۰۰ پروژه در شبکه اتریوم اثبات کار تنها در یک ماه گذشته راه‌اندازی شده است.
در 13 اکتبر، وو‌بلاک چین (Wu Blockchain)، یکی از بنیان‌گذاران شرکت بیت‌مین نیز در گزارشی به روز رسانی اکوسیستم اتریوم اثبات کار(EthereumPoW) را منتشر و اشاره کرده است که حداقل ۸۰ برنامه غیرمتمرکز از جمله پلتفرم‌های فعال در حوزه دیفای، صرافی غیرمتمرکز، بازی و NFT بر روی این شبکه در حال اجرا است.

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1401-08-01 
یکشنبه
04:07

قانون‌گذاری دیفای قبل از گسترده‌ترشدن

جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا،‌ روز سه‌شنبه در جلسه ای که توسط بانک مرکزی فرانسه برگزار شد، گفت: «قانون‌گذاری دیفای با توجه به تأثیر محدود آن بر اقتصاد واقعی باید با دقت و مدبرانه انجام شود.». او در ادامه بیان کرد:‌ «زمستان دی‌فای به دلیل نبود پیوند (با اقتصاد) تأثیر قابل‌توجهی بر سیستم بانکی و ثبات مالی گسترده نداشته است.». با این حال، پاول اضافه کرد که دیفای باید قبل از گسترده‌شدن میان مشتریان خرد، قانون‌گذاری شود. نظرات او نشان می‌دهد که این صنعت برخلاف رکود فعلی بازار، رشد زیادی در آینده خواهد داشت.
منبع: cointelegraph

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
04:06

آزمایش ارز دیجیتال ملی استرالیا اواسط سال ۲۰۲۳

به‌تازگی وایت پیپر طرح آزمایشی ارز دیجیتال ملی استرالیا توسط بانک مرکزی این کشور منتشر شده است که نشان می‌دهد مرحله آزمایشی این پروژه  اواسط سال ۲۰۲۳ میلادی آغاز خواهد شد. در متن این وایت پیپر ارز دیجیتال ملی استرالیا آمده است: «شناسایی و درک مدل‌های کسب‌وکار نوآورانه، موارد کاربرد، فواید، خطرات و مدل‌های عملیاتی مناسب یک ارز دیجیتال ملی در استرالیا، از اهداف اصلی این پروژه هستند.»
منبع: cointelegraph

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1401-07-22 
جمعه
20:35

توکن سوزی۵۷۵میلیون دلار توکن بایننس کوین

در آخرین فصل توکن‌سوزی بایننس کوین، گزارش شد که بیش از ۲میلیون توکن به ارزش حدود ۵۷۵میلیون دلار را سوزانده شده است. 

علت  توکن‌سوزی بایننس کوین، کاهش عرضه این توکن است که بایننس توانسته طی این مکانیسم عرضه  خود را از ۲۰۰میلیون به ۱۰۰میلیون در طول زمان کاهش دهد. طبق بیانیه بایننس،‌ از طریق برنامه «پایونیر برن» حدود ۵٬۰۰۰ توکن سوزانده شده است. این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد تا بخشی از توکن‌های خود را که به اشتباه به آدرس‌های غیرقابل دسترسی ارسال کرده‌اند بازیابی کنند.

منبع: cryptoglobe

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1401-07-20 
چهارشنبه
15:50

حضور مزدکس در نمایشگاه بین‌المللی جیتکس ۲۰۲۲

در رویداد بین المللی جیتکس 2022 که یکی از رویدادهای تاثیرگذار حوزه فناوری به حساب می آید، پلتفرم حرفه ای کریپتو مزدکس نیز حضور دارد.

نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات جیتکس بزرگترین و معتبرترین نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات در خاورمیانه است. این نمایشگاه هر ساله در فصل پاییز از سال ۱۹۸۱ میلادی در شهر دوبی برگزار می شود و متخصصان این حوزه را دور هم جمع می‌کند.
امسال مزدکس در راستای گسترش فعالیت های خود و زمینه سازی برای توسعه خدمات، در این رویداد از طرف سازمان توسعه و تجارت ایران اعزام شده است.
مزدکس در بخش North Star ، که قبلا با نام جیتکس فیوچر استارز (GITEX Future Stars) شناخته می‌شد در حوزه بلاکچین به عنوان نماینده ایران حضور دارد.
جامعه هدف این نمایشگاه، استارت‌ آپ‌ های سراسر جهان است و به آن‌ها فرصتی کم‌نظیر برای ارتباط با سرمایه‌گذاران بین‌المللی می‌دهد. در این رویداد، استارتاپ‌ها به بیش از 400 شرکت سرمایه‌گذار دسترسی دارند. علاوه بر آن، این نمایشگاه میزبان بیش از 800 کسب و کار نوپا از ۷۵ کشور جهان، در کنار برندهای برجسته عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات است که کسب و کارها می توانند در تعامل با بیش از 200 نهاد دولتی، به ارائه خدمات و دستاوردهای خود بپردازند.

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1401-06-29 
سه‌شنبه
15:54

انجام تراکنش‌های اتریوم در ایالات متحده

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ادعا کرده است که به علت اینکه نودهای اعتبارسنج شبکه اتریوم بیش از هر کشور دیگری در ایالات متحده متمرکز هستند، تراکنش‌های این شبکه در این کشور انجام می‌شود.
این ادعا مربوط به شکایتی علیه فروش توکن‌های اسپارکستر در یک استخر سرمایه‌گذاری توسط یان بالینا در سال ۲۰۱۸ است. با این حال،‌ دکتر آرون لین، پژوهشگر ارشد در مرکز نوآوری بلاک چین «RMIT»، گفته که توزیع نودهای اتریوم در مناطق مختلف تا حد زیادی به این پرونده بی‌ربط است. طبق داده‌های اترنودز، ۴۲.۵۶درصد از ۷٬۸۰۷ نود اتریوم در ایالات متحده مستقر هستند.

منبع: کوین گراف

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1401-06-27 
یکشنبه
17:00

ویتنام رهبر پذیرش ارزهای دیجیتال در جهان

چین‌آلیسیس (Chainalysis) تخمین زده است که ویتنام همچنان رهبر پذیرش ارزهای دیجیتال در جهان است.
یکی از علت‌های این رتبه‌بندی می‌تواند علاقه قابل‌ توجه به بازی‌های مبتنی بر بلاکچین در منطقه جنوب شرق آسیا باشد. مطالعه دیگری نشان می‌دهد که ۲۱ درصد از مصرف‌کنندگان ویتنامی در مقطعی از زندگی خود از دارایی‌های دیجیتال استفاده یا مالک آن بوده‌اند.
همچنین در مطالعات دیگری، کشور نیجریه رتبه اول را کسب کرده است؛ زیرا ۳۲درصد از مردم این کشور تجربه معامله با بیت‌کوین یا آلت‌کوین‌ها را داشته‌اند.

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1401-06-23 
چهارشنبه
16:13

انتشار رمزریال بانک مرکزی به صورت پیش آزمایشی

رئیس کل بانک مرکزی با تشریح مشوق های در نظر گرفته شده برای دارندگان حساب‌های تجاری، از اجرای مرحله پیش آزمایشی رمز ریال بانک مرکزی خبر داد.
رئیس کل بانک مرکزی بیان کرد: طی روزهای اخیر فرایند پیش از راه اندازی آزمایشی رمز ریال با رقم یک میلیارد تومان و با ارائه رمزریال به تعداد محدودی از افراد شروع و عملا مرحله پیش آزمایشی آن در دو بانک ملی و ملت اجرایی شده است و دو فروشگاه هم برای استفاده از این رمز ریال تعیین شدند و کار در مرحله قبل از آزمایشی را آغاز کرده اند تا پس از برطرف کردن مشکلات احتمالی، وارد مرحله رسمی آزمایشی آن اجرایی شود که امیدواریم تا پایان شهریور به این مرحله برسیم‌.

منبع: عصر بانک

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1401-06-22 
سه‌شنبه
18:37

توکنایز کردن طلا در دستور کار وزارت صمت

امکان خرید و فروش طلا و عرضه آن به صورت آنلاین و توکنایز کردن آن از طریق سایت‌های مجاز و شناسنامه‌دار در دستور کار وزارت صنعت معدن و تجارت قرار گرفت.

به گفته علیرضا شاه‌میرزایی، معاون تجارت و خدمات وزارت صمت این پروژه در قالب امکان خرید و فروش طلا و عرضه آن به صورت آنلاین عنوان شده است. وی همچنین ادامه داد که: مجوز خرید و فروش آنلاین طلا فقط به عرضه محصول ساخته شده طلا در اینترنت منتهی نمی‌شود بلکه عرضه طلا یک چرخه است که امکان عرضه آنلاین آن از ابتدای این چرخه تا انتها وجود دارد.

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1401-06-20 
یکشنبه
17:03

افزایش ارزش بازار به بالای 1 تریلیون دلار

طی روزهای گذشته بیت کوین عملکرد مناسبی از خود نشان داده و بهترین کندل روزانه خود را طی شش ماه گذشته به ثبت رساند و همین صعود باعث افزایش سطح بازار شد. طی ده روز آینده دو رویداد اعلام نرخ CPI و تعیین نرخ بهره بانک مرکزی، تعیین کننده روند بیت کوین خواهند بود.

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1401-06-13 
یکشنبه
16:49

راه‌اندازی بورس ارزهای دیجیتال تا پایان سال ۲۰۲۲ در اندونزی

خبرگزاری «دیل‌استریت‌ایژیا» گزارش داده است که دولت اندونزی در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی بورس ارزهای دیجیتال تا پایان سال ۲۰۲۲ است. وزیر تجارت اندونزی نیز در حاشیه اجلاس بین‌المللی «NXC ۲۰۲۲» توضیح داد که در میان افزایش علاقه به ارزهای دیجیتال، ابتکار بورس ارزهای دیجیتال بخشی از تلاش‌های دولت برای محافظت از مصرف‌کنندگان است. ابتدا قرار بود بورس ارزهای دیجیتال اندونزی در سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی شود، اما به‌دلیل وجود مشکلاتی به تعویق افتاد. 

 

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1401-06-09 
چهارشنبه
02:37

امکان واردات خودرو با رمزارز

در ادامه صحبت های روز گذشته سید رضا فاطمی امین مبتنی بر قانونی شدن استخراج ارز دیجیتال امروز از تصویب آیین نامه رمزارز در دولت و امکان واردات خودرو به وسیله ارزهای دیجیتال خبر داد. وی افزود بعد مدتی وقفه از این پس به شکل رسمی می توانیم به واحدهای مربوطه جواز تاسیس و بهره برداری دهیم. پیش از این در چند هفته گذشته نخستین محموله وارداتی با روش رمز ارز در کشور تامین مالی شد و در آینده نیز می توان از رمزارزها برای واردات استفاده کرد.

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]
1401-06-07 
دوشنبه
19:27

صدور مقررات بازاریابی کریپتو در دبی

سازمان تنظیم مقررات دارایی مجازی دبی (VARA) دستورالعمل­های نظارتی جدیدی را در مورد بازاریابی، تبلیغات و ترویج دارایی های مجازی در 25 آگوست منتشر کرده است.
خبرگزاری محلی گلف نیوز گزارش داد که VARA، در این قوانین، به همه اشکال توسعه، ارتباطات و تبلیغات، انتشار اطلاعات، ایجاد آگاهی، تعامل با مشتری و درخواست سرمایه گذار اشاره کرده است. این دستورالعمل‌ها از همه ارائه‌دهندگان خدمات دارایی مجازی محلی (VASP)، از جمله پلت‌فرم‌های تبلیغاتی، می‌خواهد که قصد تبلیغات خود را آشکارا نشان دهند تا از صحت آن اطمینان حاصل شود و مشتریان بالقوه را گمراه نکند.

اشتراک‌گذاری:
[yasr_visitor_votes id=76052053c689d]