آکادمی مزدکس
پلتفرم مزدکس
/
فرانکلین تمپلتون

راه‌اندازی صندوق بازار پول ایالات متحده در بلاکچین آربیتروم

شرکت مدیریت دارایی فرانکلین تمپلتون با ۱.۵ تریلیون دلار دارایی تحت مدیریت، صندوق بازار پول ایالات متحده (FOBXX) را از طریق بلاکچین لایه دوم آربیتروم در دسترس قرار داده است. لازم به ذکر است این سومین بلاکچینی است که از سهام این صندوق پشتیبانی می‌کند و پیش از این، سهام FOBXX در بلاکچین استلار و پالیگان توکنایز شده بود.

سخنگوی فرانکلین تمپلتون در این خصوص به کوین‌دسک  گفت: 

«شبکه استلار میزبان ثبت سابقه رسمی مالکیت سهام صندوق FOBXX است. این صندوق همچنین ممکن است در صورت درخواست و واجد شرایط بودن از شبکه‌های پالیگان و آربیتروم برای حساب‌های خاص استفاده کند. شبکه آربیتروم در ابتدا برای کیف پول‌های سازمانی در دسترس خواهد بود.»

این غول سرمایه‌گذاری وال استریت گفت، گسترش فعالیت‌های فرانکلین تمپلتون به ادغام امور مالی غیرمتمرکز در سیستم‌های مالی سنتی، کمک می‌کند تا افراد بیشتری به سهام FOBXX دسترسی داشته باشند.

راجر بایستون، رئیس بخش دارایی دیجیتال فرانکلین تمپلتون، در بیانیه‌ای اعلام کرد: 

«گسترش فعالیت‌های فرانکلین تمپلتون به اکوسیستم آربیتروم گامی مهم برای تقویت قابلیت‌های بخش مدیریت دارایی‌ ما با فناوری بلاکچین است.»

صندوق FOBXX که در سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی شد، اولین صندوقی بود که از یک بلاکچین عمومی برای ثبت تراکنش‌ها و مالکیت استفاده کرد. طبق داده‌های rwa.xyz، ارزش بازار این صندوق  بالغ بر ۴۲۰ میلیون دلار است که آن را به سومین محصول بلاکچینی مرتبط با خزانه‌داری ایالات متحده تبدیل می‌کند.

از آن زمان تاکنون، چندین شرکت دیگر با ورود صندوق خود به بلاکچین، به توکن‌سازی دارایی‌های دنیای واقعی (RWA) روی آورده‌اند. مهمترین آنها شامل بلک راک، بزرگترین شرکت مدیریت دارایی جهان، و استارت‌آپ‌های بومی رمزنگاری Securitize و Ondo Finance هستند که همگی در سال‌های اخیر صندوق توکن‌سازی خود را راه‌اندازی کرده‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *