آکادمی مزدکس
پلتفرم مزدکس
/
توکنایز دارایی

5 اتفاق مهم در خصوص توکنایز دارایی ها

1. میلیونرهای بیت کوین، املاک و مستغلات را به خودروهای لوکس ترجیح می‌دهند!

بر اساس مطالعات اخیر، میلیونرهای بیت کوین علاقه‌مندند تا BTC خود را در بازار املاک و مستغلات هزینه کنند تا ماشین‌های لاکچری و پر زرق‌وبرق! این احتمالاً به دلیل استراتژی‌های سرمایه‌گذاری هوشمند آنها و بازدهی بلندمدت بازار املاک است. اخیراً  گروه املاک مگنوم هم با پذیرش بیت کوین برای فروش یک ملک 29 میلیون دلاری در منهتن خبرساز شد و به طور بالقوه آن را به‌عنوان اولین معامله املاک و مستغلات درآمدزا با ارزهای دیجیتال در ایالات متحده معرفی کرد.

تراکنش‌های خریدهای بزرگ املاک و مستغلات از طریق درگاه BitPay تسهیل می‌شوند و مبادله از بیت‌کوین به دلار را هموار می‌کنند. این باعث می‌شود فروشندگان هیچ‌گونه نگرانی در مورد نوسانات قیمت کریپتو در هنگام نقدینگی نداشته باشند. این روند بیانگر پذیرش و بلوغ فزاینده ارزهای دیجیتال به عنوان یک شکل قانونی پرداخت در تراکنش های با ارزش بالا است.

2. بانک هنگ کنگ به دنبال توکنایز دارایی‌های خود است

اخیراً بانک مرکزی هنگ کنگ بررسی‌های لازم جهت پتانسیل یک ارز دیجیتال بانک مرکزی (wCBDC) برای تسهیل توکنایز دارایی هایی مانند اوراق قرضه و سایر محصولات تجاری را آغاز کرده است. ریپل در  توکن سازی این برنامه آزمایشی (e-HKD) نقش مهمی دارد. این همکاری شامل توکنایز دارایی‌های املاک و مستغلات برای فعال کردن آزادسازی سهام (سناریوهای رهن معکوس) از طریق دارایی‌های توکن‌شده است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار هنگ کنگ (SFC) دستورالعمل‌هایی را برای اوراق بهادار توکن شده صادر کرده که آنها را مشابه اوراق بهادار سنتی میداند؛ بدین معنا که آنها تابع استانداردهای قانونی و نظارتی موجود هستند.

3. توکن سازی، پاسخی به بحران نقدینگی املاک و مستغلات

توکن‌سازی املاک و مستغلات، یکی از ابتکارات پارک فناوری اسلواکی لیوبلیانا (Slovakia’s Tech Park Ljubljana) است که از فناوری بلاکچین برای افزایش نقدینگی این بازار استفاده کرده است. با تبدیل مالکیت دارایی به توکن‌های قابل معامله ERC-20 و توزیع خودکار آنها از طریق قراردادهای هوشمند، معاملات املاک ساده و دسترسی به این بازار گسترش می‌یابد.

فراتر از بهبود جذب سرمایه‌گذاران، توکن سازی املاک و مستغلات آماده است تا صنعت CRE را متحول سازد. بر اساس گزارش رویترز، بازار CRE اخیراً به دلیل افزایش شدید نرخ بهره فدرال رزرو با چالش‌های نقدینگی قابل توجهی روبرو است، و حتی وام دهندگان خصوصی نرخ‌های بالایی را اعمال می‌کنند. توکن‌سازی می‌تواند راه‌های جدیدی را برای تامین مالی کارآمدتر و در دسترس‌ ارائه دهد.

4. علاقه بانک مرکزی سوئیس به توکنایز دارایی ها

بانک مرکزی سوئیس به منظور تسهیل تسویه دارایی‌ها، در حال آزمایش یک ارز دیجیتال (CBDC) است که بر تراکنش های بین بانکی برای تسویه دارایی‌ها متمرکز است. این پروژه امکان عملیاتی شدن استفاده از فرانک سوئیس مبتنی بر بلاکچین را برای تسویه حساب‌های بین بانکی تایید می‌کند. دلیل علاقه بانک مرکزی سوئیس به دارایی‌های توکن‌شده این است که کارایی و امنیت تراکنش‌های مالی را افزایش می‌دهند و با روندهای جهانی به سمت تحول دیجیتال در خدمات مالی همسو می‌شوند. اجرای موفقیت‌آمیز این پروژه می‌تواند توکن سازی دارایی را متحول و روش‌های تراکنش ایمن را برای بازارهای مالی فراهم کند.

5. حق مالکیت قانونی کالاهای توکن شده در سال 2024

کالاهای توکن شده به دلیل اینکه تحت مقررات تجاری مالی و کالایی قرار دارند، باید از مناظر پیچیده قانونی هم عبور کنند. بنابراین انطباق با مقررات برای جلوگیری از عواقب قانونی و تضمین مشروعیت عملیاتی امری بسیار مهم است. هرچند توکن‌سازی کالاهایی مانند طلا یا نفت می‌تواند نقدینگی و کارایی این بازارها را افزایش دهد، اما چالش‌های مرتبط با انطباق با مقررات و پذیرش بازار را ایجاد می‌کنند.

اجرای توافقات از طریق قراردادهای هوشمند در معاملات کالاهای توکن شده نیازمند چارچوب‌های قانونی شفاف برای رسیدگی به اختلافات و تعهدات اجرایی است. فناوری بلاکچین ثبت سوابق غیرمتمرکز و شفاف تراکنش‌ها را تضمین می‌کند، خطرات کلاهبرداری را کاهش و امنیت تراکنش‌ها را افزایش می‌دهد که این برای کالاهای با ارزش امری بسیار حیاتی است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *