آکادمی مزدکس
پلتفرم مزدکس
/
سوئیفت

سوئیفت فاز دوم سندباکس CBDC خود را با موفقیت انجام داد

شرکت سوئیفت (SWIFT) پس از یک دوره آزمایش موفقیت‌آمیز شش ماهه که با مشارکت 38 موسسه جهانی انجام شد، چندین کاربرد برای راه‌حل ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) خود ارائه کرد.

نتایج آخرین آزمایش‌های سندباکس سوئیفت، استفاده از CBDC و سایر توکن‌های دیجیتال را در معاملات دیجیتال شبیه‌سازی‌شده، دارایی‌های توکن‌شده و شبکه‌های پرداخت‌ نشان می‌دهد. در این فاز از آزمایش سندباکس، بر چگونگی استفاده از راه حل تجارت دیجیتال، توکنایز دارایی‌ها و همچنین CBDC برای پرداخت‌ها تمرکز شده و در طول پروژه، بالغ بر 125 کاربر، بیش از 750 تراکنش انجام داده‌اند.

تام زشاخ (Tom Zschach)، مدیر ارشد نوآوری سوئیفت گفت: «سوئیفت یک جامعه و یک گردآورنده برای صنعت مالی محسوب می‌شود. من خوشحالم که توانسته‌ایم این آزمایش‌های نوآورانه را انجام دهیم. نتایج نشان می‌دهند که مؤسسات می‌توانند از بسیاری از زیرساخت‌های فعلی خود در کنار فناوری‌های جدید استفاده کنند.»

با راه‌حل سوئیفت که پرداخت‌های تجاری اتمی را تسهیل می‌کند، همکاری بین شبکه‌های دیجیتال مختلف و پلتفرم‌های تجاری ممکن می‌شود. قراردادهای هوشمند و قابل برنامه‌ریزی، به طور خودکار پرداخت‌ها را پس از برآورده شدن شرایط خاص امکان‌پذیر می‌سازند؛ به این معنا که جریان‌های تجاری می‌توانند 24 ساعت شبانه‌روز و 7 روز هفته خودکار شوند.

همچنین توکنیزیشن بازار جدیدی است که به دلیل پتانسیل بالای خود برای بهبود نقدینگی، کاهش هزینه‌های تراکنش و افزایش شفافیت و امنیت، توجهات گسترده‌ای را به خود جلب کرده است. اما همواره فقدان قابلیت همکاری بین پلتفرم‌های توکن‌سازی، مانعی برای رشد این بازار بوده است. آزمایش‌های اخیر نشان داد که رابط سوئیفت می‌تواند چندین شبکه دارایی و پول نقد را به هم متصل کرده که این می‌تواند تحولی بزرگ برای فرایندهای تسویه در ازای پرداخت (DvP) در شبکه های مالی سنتی محسوب شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *