آکادمی مزدکس
پلتفرم مزدکس
/

چطور در مزدکس، سفارش شرطی (Stop-Limit) ثبت کنم؟ (وب‌سایت)

سفارش Stop-Limit، ترکیبی از یک قیمت شرطی (Stop) و یک سفارش عادی (Limit) است؛ زمانی که قیمت دارایی مورد نظر به قیمت مقرر شده به عنوان شرط سفارش برسد، یک سفارش عادی در قیمت تعیین‌شده در لیست سفارشات قرار می‌گیرد.

  • قیمت شرط یا Stop: زمانی که قیمت دارایی مورد نظر به قیمت شرط می‌رسد، سفارش Stop-Limit انجام می‌شود و یک سفارش عادی در لیست سفارشات قرار می‌گیرد.
  • قیمت سفارش عادی یا Limit: در سفارش عادی، شما با وارد کردن قیمت دارایی مورد نظرتان، سفارش خرید یا فروش را ثبت می‌کنید. زمانی که قیمت در لیست سفارشات به قیمت مورد نظر شما برسد، سفارش انجام می‌شود.
  • مقدار: مقدار دارایی که قصد خرید و یا فروش آن در سفارش استاپ لیمیت را دارید را مشخص می‌کند، شما می‌توانید مقدار خود را بصورت دستی وارد کنید و یا با استفاده از ابزار درصد، مشخص کنید که تمایل دارید چه مقدار از دارایی خود را درگیر سفارش می‌کنید.

نکات استفاده از سفارش Stop-Limit:

۱. مقدار قرار داده شده در سفارش Stop-Limit پس از ثبت سفارش به حالت بلاک شده تغییر پیدا می‌کند و پس از انجام یا لغو سفارش موجودی شما از حالت بلاک شده خارج می‌شود.

۲. پس از ثبت سفارش استاپ لیمیت شما می‌توانید سفارش خود را در بخش سفارشات باز، مشاهده کنید.

۳. سفارش Stop Limit می‌تواند هم در هنگام فروش و هم در هنگام خرید استفاده شود.

جهت ثبت سفارش Stop Limit پس از ورود به حساب کاربری از بخش معامله ، معامله پیشرفته را انتخاب نمایید.

پس از انتخاب نوع سفارش (خرید یا فروش)، نوع سفارش را به حالت سفارش شرطی تغییر دهید.

در بخش Stop قیمت شرط مورد نظر خود را وارد کرده و در بخش Limit قیمت مورد نظر جهت خرید و یا فروش دارایی خود را وارد کنید؛ سپس مقدار مورد نظر خود را وارد کرده و سفارش خود را ثبت کنید.

پس از ثبت سفارش فروش، پیامی مبنی بر تایید سفارش به شما نمایش داده می‌شود و پس از بررسی آن و ثبت گزینه ارسال، سفارش شما در بخش سفارشات باز قرار می‌گیرد.

در صورت تمایل به لغو سفارش می‌توانید از قسمت سفارشات باز در سمت راست همین صفحه سفارش خود را کنسل کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *