آکادمی مزدکس
پلتفرم مزدکس
/
آشنایی با توکن درآمد ثابت

راهنمای کامل توکن‌ درآمد ثابت: صفر تا صد خرید کارا در مزدکس

بازارهای مالی سرشار از فرصت‌های سرمایه‌گذاری هستند که می‌توانید متناسب با سطح ریسک‌پذیری، دانش و بازه زمانی، بهترین گزینه را انتخاب کنید. صندوق درآمد ثابت یک راهکار جذاب برای یک سرمایه‌گذاری مطمئن، بدون مالیات و با سود روزشمار است که بین ۷۰ الی ۹۰ درصد وجوه آن در دارایی‌های بدون ریسک از جمله اوراق مشارکت، سپرده بانکی و سایر اوراق با درآمد ثابت سرمایه‌گذاری می‌شود. بنابراین اگر پیش‌تر برای سرمایه‌گذاری کم‌ریسک سراغ سپرده بانکی می‌رفتید، اکنون می‌توانید با سرمایه‌گذاری در صندوق‌های درآمد ثابت از سود بیشتری بهره‌مند شوید. به طور کلی صندوق درآمد ثابت بر اساس ترکیب دارایی خود به دو نوع «عادی» و «نوع دوم» تقسیم می‌شود.

درآمد ثابت عادی: در صندوق درآمد ثابت عادی، ۸۵ درصد دارایی‌های صندوق باید به اوراق بهادار با درآمد ثابت و گواهی سپرده اختصاص یابد. مدیر صندوق‌ درآمد ثابت عادی مجاز است تا سقف ۱۰ درصد دارایی صندوق را در سهام، حق تقدم سهام و اوراق اختیار معاملاتی سرمایه‌گذاری کند.

درآمد ثابت نوع دوم: در صندوق درآمد ثابت نوع دوم، مدیر صندوق می‌تواند تا ۵ درصد دارایی صندوق را به خرید سهام اختصاص دهد. البته مدیر صندوق الزامی به خرید سهام ندارد و می‌تواند این کار را انجام ندهد. صندوق‌های درآمد ثابت نوع دوم، تقسیم سود ماهانه ندارند و سود آن به صورت تجمیعی (افزایش NAV واحدهای صندوق) پرداخت می‌شود.

توکن درآمد ثابت؛ همان همیشگی اما روی بلاکچین!

با ظهور بلاکچین و امکان قرارگیری دارایی‌های مختلف روی این شبکه شفاف و غیرقابل دستکاری، تحولی بزرگ در سیتم‌های مالی جهان در حال شکل‌گیری است. در بازار سهام، توکن‌های دیجیتال موسوم به «توکن بهادار» می‌توانند همان واحدهای صندوق‌های درآمد ثابت را این‌بار در بستر بلاکچین نمایندگی کنند. به عبارتی می‌توان گفت توکن درآمد ثابت معرف ارزش واحد یک صندوق درآمد ثابت در بستر بلاکچین است. 

تفاوت اصلی بین توکن درآمد ثابت با صندوق درآمد ثابت، نحوه ثبت مالکیت است. در سهام سنتی، پایگاه‌های اطلاعاتی و سوابق با یک گواهی کاغذی نشان داده می‌شوند؛ در حالی که این برای توکن‌های درآمد ثابت، با استفاده از بلاکچین است. این باعث می‌شود توکن‌های درآمد ثابت امکان معامله به صورت ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته را داشته باشند و سرمایه‌گذاران در هر ساعت از شبانه‌روز، بدون محدودیت دامنه نوسان آنها در لحظه خرید و فروش کنند. مهمترین ویژگی‌های توکن درآمد ثابت عبارت‌اند از:

مدیریت حرفه‌ای

تیم‌های تحلیلگر و مدیران صندوق‌ توکن درآمد ثابت، با داشتن اطلاعات و دانش تخصصی و رصد پیوسته اخبار، مناسب‌ترین اوراق را در نظر گرفته و با خرید و فروش به‌موقع آنها، در جهت افزایش عملکرد صندوق و سود سرمایه‌گذاران تلاش می‌کنند.

ریسک پایین

توکن درآمد ثابت‌ در زمره کم‌ریسک‌ترین دارایی‌های مالی قرار می‌گیرد. اگرچه همیشه هم بازده آنها خیلی کم نیست و در دوره‌های زمانی مختلف  به‌خصوص در شرایطی‌که اوضاع بازار سهام خوب باشد بازدهی مناسب دارند.

نقدشوندگی بالا

توکن درآمد ثابت به دلیل فعالیت در بستر بلاکچین به صورت ۲۴ ساعته قابل معامله است و آنها را خیلی سریع می‌توان فروخت و به پول نقد تبدیل کرد. 

عدم نیاز به سرمایه‌ بالا

یکی دیگر از مزایای توکن درآمد ثابت تقسیم‌پذیری آنهاست. به این معنا که امکان سرمایه‌گذاری با پول کم در آنها وجود دارد. به عبارتی برای خرید توکن درآمد ثابت، نیاز به سرمایه هنگفت نیست و با سرمایه کمتر از ۱۰۰ هزار تومان هم می‌توانید نسبت به خرید توکن درآمد ثابت کارا اقدام کنید.

توکن درآمد ثابت نوع دوم کارا در مزدکس

توکن کارا یکی از انواع صندوق درآمد ثابت است که حوزه فعالیت آن سرمایه‌گذاری در اوراق درآمد ثابت می‌باشد. این صندوق از جنس ETF بوده که کارکرد اصلی آن جذب سرمایه‌گذارانی است که به دنبال سرمایه‌گذاری با ریسک حداقلی هستند.

شما می‌توانید با عضویت در پلتفرم مزدکس، توکن درآمد ثابت کارا را با هر بودجه‌ای خریداری کرده و بدون اصطکاک‌های موجود در معاملات اوراق سنتی، به راحتی از هر مکانی این سهام بورسی را خرید و فروش کنید.

آموزش خرید و فروش توکن درآمد ثابت کارا در مزدکس

برای معامله در مزدکس ابتدا باید در این پلتفرم ثبت نام کنید و با تکمیل فرایند احراز هویت خود از امکانات این بستر بهره‌مند شوید.

ورود به مزدکس

در صفحه اصلی سایت مزدکس، روی گزینه «ورود» کلیک کرده و با وارد کردن شماره تلفن همراه و رمز عبور وارد شوید.

بازارها در مزدکس

در صفحه باز شده روی گزینه «بازارها» کلیک کنید تا به بخش بازارهای صندوق بورسی هدایت شوید.

توکن درآمد ثابت کارا

از بین صندوق ها، صندوق درآمد ثابت کارا را انتخاب کرده و روی گزینه «معامله» کلیک کنید.

خرید و فروش توکن درآمد ثابت در مزدکس

در صفحه باز شده امکانات مختلفی مثل چارت تغییرات قیمت، لیست سفارشها، لیست معاملات را مشاهده خواهید کرد. شما میتوانید در باکس خرید، با وارد کردن مقدار توکن کارا و کلیک روی گزینه «خرید»، توکن درآمد ثابت خود را خریداری کنید.

برای فروش توکن کارا همین فرایند را باید عینا در باکس فروش انجام دهید. به این صورت که مقدار توکن مورد نظر برای فروش را وارد کرده و در پایان روی گزینه «فروش» کلیک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *