آکادمی مزدکس
پلتفرم مزدکس
/

تحلیل هفتگی قیمت تتر «۲۲ مهر ۱۴۰۲»

ارز دیجیتال تتر (USDT) محبوب‌ترین استیبل کوین بازار و سومین رمزارز با ارزش بر اساس مارکت کپ است. با توجه به وابستگی قیمت تتر با دلار آمریکا، این رمزارز نقشی کلیدی در ذخیره ارزش پرتفوی سرمایه‌گذاران دارد و معامله‌گران در شرایط پرنوسان بازار، دارایی خود را به تتر تبدیل می‌کنند. علاوه بر این، به دلیل نوسانات قیمت دلار و نرخ بالای تورم در ایران، ارزش تتر/تومان در کشور ما همواره در حال نوسان است. از این رو آشنایی با دانش تحلیل تتر به ما کمک می‌کند تا با درکی درست از شرایط بازار، درخصوص سرمایه‌گذاری تتر تصمیم آگانه‌ای اتخاذ کنیم.

تحلیل تکنیکال تتر

تحلیل تکنیکال (Technical Analysis) روشی برای پیش‌بینی رفتار نمودارها در آینده با استفاده از اطلاعات گذشته یک ارز یا سهام است. تحلیل تکنیکال با تمرکز بر داده‌ها و نمودارهای یک بازار، الگوها و روند‌های قیمتی را شناسایی می‌کند تا تحلیلگر به کمک این اطلاعات به پیش‌بینی قابل اطمینانی از آینده بازار مورد نظر دست یابد.

چارت تحلیل تتر

همواره برای بررسی قیمت ریالی تتر، بهتر است شرایط دلار را در داخل کشور مورد بررسی قرار دهیم. چرا که از لحاظ بنیادی و تکنیکالی، قیمت تتر الگویی کاملا مشابه با دلار را دنبال می‌کند. 

قیمت تتر در هفته گذشته نوسانات زیادی را تجربه کرد و تا 54450 تومان افزایش یافت اما کمی بعد با کاهش التهابات اندکی کاهش داشت. در حال حاضر قیمت تتر نسبت به هفته قبل 3.7 درصد رشد داشته و در حوالی 52 هزار تومان معامله می‌شود.

تتر در سه ماهه گذشته در فاز رنج قرار داشت اما چند روز قبل سقف سه ماهه خود در محدوده 50500 تومان را شکست. از دید کوتاه مدت، تتر در یک کانال صعودی در حرکت بوده که سقف آن را شکست و به نظر می‌رسد اکنون در حال پولبک زدن به سقف این کانال است. اندیکاتور RSI نیز در جریان افزایش قیمت وارد منطقه اشباع خرید شد، در گذشته هرگاه تتر در این شرایط قرار گرفته بعد از آن برای مدتی افت قیمتی را تجربه کرده است. در حال حاضر مهمترین حمایت پیش روی این ارز در منطقه 51500 تومان قرار دارد و از آنجایی که مصادف با نسبت های فیبوناچی، حمایت استاتیک و سقف کانال صعودی است، حمایت نسبتا قویی محسوب می شود.

تحلیل فاندامنتال تتر

«تحلیل فاندامنتال» یا «تحلیل بنیادی» روشی برای سنجش ارزش ذاتی تتر با بررسی عوامل اقتصادی و مالی مرتبط با آن است. این مدل تحلیلی، یکی از روش‌های محبوب تحلیل تتر برای سرمایه‌گذاری بلند مدت است و سرمایه‌گذار در نهایت با بررسی عوامل فاندامنتال پی میبرد آیا تتر بیشتر از ارزش ذاتی خود قیمت‌گذاری شده یا کمتر. در صورتی که یک سهام کمتر از ارزش ذاتی خود قیمت‌گذاری شده باشد، می‌توان انتظار رشد قیمتی آن را در آینده متصور بود. (و بالعکس).

در هفته گذشته جنگ بین حماس و اسراِئیل رخ داد، این موضوع علت اصلی رشد قیمت دلار و تتر تا محدوده 54 هزار تومان بود. هرچند در جریان این جنگ، اتهام جدی علیه ایران وجود ندارد، اما شرایط به ضرر ایران بوده است. چند روز بعد از شروع این اتفاق آمریکا و قطر به توافق رسیدن که 6 میلیارد از پول‌های ایران، نزد قطر بلوکه شود. این دارایی قبلا در کره جنوبی بلوکه شده بود و بعد از چندین سال و انجام توافقاتی به ایران واگذار شد. در فرآیند این واگذاری قرار شده بود این پول‌ها نزد قطر باقی مانده و ایران برای خرید دارو و غذا از آن استفاده کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *