آکادمی مزدکس
پلتفرم مزدکس
/

تحلیل صندوق سرمایه‌گذاری آکورد

صندوق سرمایه‌گذاری آرمان آتی کوثر با نماد آکورد یک صندوق با درآمد ثابت و از نوع قابل معامله در بازار است که از سال ۱۳۹۴ فعالیت خود را آغاز نمود. صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت را می‌توان یکی از اصلی‌ترین بخش‌های دنیای سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی برشمرد. این صندوق‌ها ابزاری عالی برای کاهش ریسک و تنوع بخشیدن به سبد سهامی هستند که سرمایه‌گذاران حرفه‌ای نیز از آن‌ها استقبال می‌کنند. در واقع، این صندوق‌ها مقداری سود سالانه را همانند سپرده‌های بانکی تضمین می‌کنند. با این تفاوت که معمولاً‌ مقدار سود پرداختی توسط آن‌ها بیشتر از بانک‌هاست و نقدشوندگی سرمایه شما نیز بالاتر خواهد بود. 

صندوق آکورد به دلیل سرمایه‌گذای کم‌ریسکی که دارد، کمتر در معرض نوسانات قرار می‌گیرند و برای افراد کاملاً ریسک‌گریز گزینه مناسبی است. علاوه بر این،‌ برخی افراد از این صندوق به منظور تعدیل میزان ریسک سبد سرمایه‌گذاری خود استفاده می‌کنند.

تحلیل صندوق آکورد (شهریور ۱۴۰۲)

همانطور که گفته شد، صندوق‌های درآمد ثابت همواره بازدهی مثبتی دارند، از این رو صندوق افران علی رغم نوسانات بازار و افت شاخص کل، رشد دو درصدی را طی مرداد ثبت کرد. هرچند ریسک سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها اندک است، اما از طرف دیگر در دوران رشد بازار نیز سوددهی کمتری نسبت به بسیاری از صندوق ها خواهند داشت. ارزش هر واحد این صندوق در شهریور ماه ۲ درصد رشد داشته است. این بازدهی در تمامی ماه‌ها تقریبا میزان ثابتی خواهد بود.

در شهریور ماه این صندوق با ورود نقدینگی همراه بود که به معنی ورود سرمایه به آن است.

سبد دارایی صندوق آکورد

در شهریور ماه سبد سرمایه‌گذاری این صندوق با تغییرات اندکی همراه بود. میزان دارایی نقد و سپرده بانکی آکورد در ماه گذشته حدود ۲ درصد کاهش یافت و به ۴۸.۸ درصد رسید. دیگر دارایی‌های صندوق شامل ۳۰ درصد اوراق مشارکت، ۱۰ درصد سهام و ۵.۴ درصد واحدهای صندوق را شامل می شود.

عمده سرمایه‌گذاری انجام شده صندوق افران در گروه صندوق‌های قابل معامله، محصولات شیمیایی، فلزات اساسی، خودرو و گروه بانکی بوده است.

ارزش خالص دارایی‌ها (NAV)

ارزش خالص دارایی‌های صندوق آکورد در شهریور ماه با رشد همراه بود و از ۲.۲۴ همت به ۲.۴۲ همت رسید. بر اساس ارزش خالص دارایی این صندوق و تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری شده آن، قیمت آماری هر واحد صندوق آکورد در پایان مرداد حدود ۴۹۴۲ تومان بوده که با توجه به قیمت بازار ۵۲۱۵ تومان در آن تاریخ، می‌توان گفت هر واحد آکورد برای دومین ماه پیاپی دارای حباب قیمتی بوده است. 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *