آکادمی مزدکس
پلتفرم مزدکس
/
معرفی محبوب‌ترین کیف‌پول های نرم افزاری کریپتو

معرفی محبوب‌ترین کیف پول های نرم افزاری کریپتو

هرچند امروزه کیف‌پول های مختلفی برای رمزارزها وجود دارد که در نگاه اول مشابه به نظر می‌رسند، اما تجربه کاربری و امکاناتی هر یک که ارائه می‌دهند، می‌تواند متفاوت باشد. در این مقاله قصد داریم بهترین گزینه‌های کیف پول نرم‌افزاری کریپتو را به شما معرفی کنیم.

کیف پول نرم‌افزاری چیست؟

کیف پول نرم‌افزاری یا داغ یک اپلیکیشن است که در نسخه های مختلف تلفن همراه، تحت وب یا دسکتاپ در دسترس است. این کیف پول‌ها همیشه  به اینترنت متصل هستند و کلیدهای خصوصی و عمومی شما را به صورت آنلاین نگهداری می‌کنند.  هنگام خرید یک ارز دیجیتال و ذخیره آن در کیف پول، در حقیقت یک کلید خصوصی به شما تعلق می‌گیرد که آن به عنوان دارایی شما است. کلیدهای خصوصی مشابه شماره شناسایی شخصی هستند. آنها به شما امکان می‌دهند به کیف پول دسترسی داشته باشید، موجودی آن را بررسی کنید، تراکنش انجام دهید و موارد دیگر. کیف‌پول‌های نرم‌افزاری این کلیدهای خصوصی را در سرورهای آنلاین ذخیره می‌کنند و به همین دلیل در مقایسه با کیف پول‌های سخت افزاری یا سرد، از امنیت کمتری برخوردار هستند. بنابراین کاربرانی که قصد هولد بلند مدت دارایی یا خرید زیاد یک رمزارز را دارند، از گزینه‌های سخت‌افزاری استفاده می‌کنند.

اما یکی از مهمترین ویژگی های والت‌های نرم افزاری سهولت استفاده و دسترسی راحت به آنها حتی برای افراد تازه‌کار است. بنابراین بیشتر معماله‌گران برای ذخیره کوتاه مدت دارایی خود و همچنین سواپ و دسترسی به اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز از این کیف‌پول‌های گرم استفاده می‌کنند. در ادامه به معرفی معیارهای مهم در انتخاب یک کیف پول نرم افزاری می‌پردازیم.

برای آشنایی بیشتر با کیف‌پول‌ها پیشنها می‌کنیم مقاله انواع کیف پول ارز دیجیتال را مطالعه کنید. 

مهمترین معیارها در انتخاب یک کیف پول نرم‌افزاری

سهولت استفاده: استفاده از یک کیف پول باید راحت باشد و افراد با هر سطح دانشی بتوانند از آن استفاده کنند. 

رابط کاربری خوب: کاربر در زمان استفاده از کیف پول باید بتواند به‌راحتی گزینه موردنظر خود را پیدا کند.

تعداد ارزها: در دنیای متنوع ارزهای دیجیتال شما باید از کیف پولی استفاده کنید که امکان ذخیره رمزارزهای زیادی را داشته باشد و از اکثر شبکه‌های بلاکچینی پشتیبانی کند.

امنیت: وقتی صحبت از یک کیف پول برای ذخیره ارزهای دیجیتال است، فاکتور امنیت بسیار مورد توجه است. اینکه کیف پول سابقه هک شدن نداشته باشد و از تیم پشتیبانی مناسبی برخوردار باشد اهمیت زیادی دارد.

معرفی بهترین کیف پول‌های نرم‌افزاری

همانطور که گفته شد، کیف‌پول های نرم‌افزاری، انواع مختلفی دارند که برای ذخیره ارز دیجیتال از آن استفاده می شود.  این کیف پول‌ها شامل کیف پول موبایلی، کیف پول کلاینت، کیف پول تحت وب و کیف پول دسکتاپ هستند. در این قسمت قصد داریم بهترین کیف پول‌های گرم را به شما معرفی کنیم.

تراست ولت (Trust Wallet)

هرچند در ابتدا ویکتور رادچنکو توسعه‌دهنده اصلی تراست ولت  بود، اما صرافی بایننس این شرکت را در سال ۲۰۱۸ خریداری کرد و امروز این کیف پول رسمی بایننس به شمار می‌رود. شما در تراست ولت می‌توانید طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال را مدیریت کنید. علاوه بر این، مجموعه‌ای از ویژگی‌ها به امنیت پایدار این کیف پول نرم‌افزاری کمک می‌کنند. به عنوان مثال، می‌توانید از احراز هویت دو مرحله‌ای، احراز هویت گوگل یا تایید ایمیل استفاده کنید. بنابراین برای افرادی که خواهان یک کیف پول نرم‌افزاری با امنیت بالا و رابط کاربری آسان هستند، تراست ولت یک گزینه مناسب است.

علاوه بر این، در Trust Wallet شما نیازی به پرداخت هزینه ندارید و تنها کارمزدهای اجتناب‌ناپذیر برای تراکنش‌های بلاک چین است که باید پرداخت کنید. یکی از نقاط ضعف Trust Wallet این است که صرفاً مبتنی بر موبایل است و فقط می‌توانید از نسخه اندروید یا iOS آن استفاده کنید و افزونه دسکتاپ برای آن وجود ندارد.

ویژگی‌های کلیدی تراست ولت:

  • رابط کاربری آسان
  • پشتیبانی از شبکه‌های رمزارزی مختلف
  • ردیابی قیمت
  • پشتیبانی از DApps
  • پشتیبانی از کارت اعتباری
  • پشتیبانی از ۱۶۰ هزار دارایی

کیف پول اکسودوس (Exodos)

شرکت اکسودوس (Exodos Movement Inc) در سال ۲۰۱۵ توسط جی پی ریچاردسون (JP Richardson) و دنیل کاستانولی (Daniel Castagnoli) در دلاور تاسیس شد. برخلاف بسیاری از کیف‌پول‌های رمزارزی، اکسودوس یک والت هیبریدی است، به این معنا که هم به عنوان یک برنامه دسکتاپ و هم با فرمت موبایل نیز کار می کند. صادقانه بگوییم، ظاهر بصری این کیف پول بسیار شیک طراحی شده است. در اکسودوس شما می‌توانید نمودارهای زنده اضافه کنید یا به یک سیستم اعطای پاداش بپیوندید. اما از آنجا که رابط برنامه اکسودوس بسیار جدید است، ممکن است کار کردن با آن برای بسیاری از کاربران پیچیده باشد.

ویژگی‌های کلیدی اکسودوس

  • یک کیف پول هیبرید (نسخه وب و موبایل)
  • تنظیم خودکار کارمزد
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته
  • پشتیبانی بیش از ۱۰۰ دارایی دیجیتال
  • رابط بصری زیبا و کمی پیچیده

کیف پول متامسک (MetaMask)

ما متامسک را به عنوان یکی از بهترین کیف‌پول‌های نرم‌افزاری برای اتریوم انتخاب کردیم زیرا رابط کاربری ساده آن امکان دسترسی سریع و آسان به هزاران توکن و اپلیکیشن غیرمتمرکز در شبکه اتریوم را فراهم می‌کند. متامسک یکی از پر استفاده‌ترین کیف پول‌های اتریوم است که بیش از ۳۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. ساختار کدنویسی متامسک به صورت متن باز است و توسعه دهندگان و کارشناسان امنیتی می‌توانند همواره امنیت این نرم‌افزار را بررسی کنند. همچنین اطلاعات اکانت‌ها در متامسک به صورت رمزگذاری شده و محلی ذخیره می‌شود و کاربران کنترل کامل کلیدهای خصوصی خود را در اختیار دارند.

کاربران تقریباً  می‌توانند هر شبکه بلاکچینی را به این برنامه اضافه کنند. این کیف پول به طور کامل از شبکه‌های محبوب Web3 از جمله پالیگان، بایننس اسمارت چین و آوالانچ پشتیبانی می‌کند و کاربران می‌توانند به بازارهای محبوب NFT مانند OpenSea دسترسی داشته باشند و با اتصال مستقیم کیف پول خود، انواع کالکشن‌ها را مبادله کنند.

ویژگی‌های کلیدی متامسک

  • دارای رابط بصری در افزونه مرورگر
  • امکان اتصال به بازارهای NFT 
  • پشتیبانی از هزاران dApp
  • عدم امکان ذخیره بیت کوین

کیف پول اتمیک (Atomic Wallet)

اتمیک یک کیف پول نرم‌افزاری با مزایای فراوان است  که در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۱۷ کار خود را توسط کنستانتین گلادیچ (Konstantin Gladych) و چارلی شرم (Charlie Shrem) آغاز کرد. کاربران برای استفاده از اتمیک والت بدون نیاز به افتتاح حساب، امکان دسترسی به بیش از ۵۰۰ دارایی دیجیتال را دارند. یکی از نکات برجسته اتمیک، ویژگی سواپ اتمی است که از یک صرافی غیرمتمرکز رمزنگاری که درون کیف پول قرار دارد برای مبادله ارزها بدون اشخاص ثالث استفاده می‌کند.

این کیف پول دارای نسخه‌های اندروید، IOS، ویندوز و لینوکس هم است و نسبت به سایر کیف پول‌های نرم‌افزاری بر روی دیوایس‌های بیشتری پشتیبانی می‌شود. اتمیک جزو کیف پول‌های غیرحضانتی هم محسوب می‌شود و از امنیت بالایی برخوردار است. همچنین تمامی پسوردها و اطلاعات در دستگاه کاربر ذخیره نشده و روی هیچ سرور متمرکزی نگهداری نمی‌شوند. البته به خاطر داشته باشید که حفظ امنیت در چنین ولت‌هایی به عهده خود کاربر است و باید مراقب عبارت بازیابی و کلید خصوصی خود باشد.

ویژگی‌های کلیدی اتمیک

  • پشتیبانی بیش از ۵۰۰ کوین و توکن
  • پشتیبانی از خرید رمزارز توسط کارت اعتباری 
  • امکان مبادلات داخلی و انجام سواپ اتمی
  • وجود نسخه‌های ویندوز، مک و لینوکس
  • عدم اتصال  به کیف پول سخت افزاری

کیف پول سیف پل (SafePal Wallet)

کیف پول سیف پل یکی از محبوب‌ترین ولت‌های نرم‌افزاری است که فعالیت خود را از سال ۲۰۱۹ آغاز کرد و در دو نسخه اندروید و ios در دسترس کاربران قرار دارد. سیف پل علاوه بر نسخه نرم‌افزاری، دارای یک کیف سخت‌افزاری هم است. صرافی بایننس ۹ ماه پس از ارائه این کیف پول، در نقش سرمایه‌گذار و حامی این شبکه ظاهر شد که با توجه به قدرت و نفوذ بایننس در حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال، این از مزایای بارز کیف پول سیف پل به شمار می‌رود. سیف پل همچنین از طیف وسیعی از رمزارزها و شبکه‌های بلاکچینی پشتیبانی می‌کند و این باعث شده کاربران هیچ گونه نگرانی بابت ذخیره کوین‌های خود در  سیف پل نداشته باشند. علاوه بر این، سیف پل از نظر امنیت هم یک کیف پول نام آشناست و کاربران کنترل عبارات بازیابی خود را در اختیار دارند.

ویژگی های کلیدی کیف پول سیف پل

  • قابلیت سواپ ارزهای دیجیتال
  • کسب درآمد با ارائه نقدینگی در SafePal Earn
  • محیط ساده و کاربر پسند
  • پشتیبانی از ارزهای دیجیتال مختلف
  • عدم وجود نسخه دسکتاپ

مای اتر ولت (MyEtherWallet)

مای اتر ولت یکی از کیف‌پول های نرم‌افزاری است که در سال ۲۰۱۵ راه‌اندازی شد و  به صورت رایگان در نسخه‌های مختلف تلفن همراه (اندروید و ios )، تحت وب و افزونه گوگل در دسترس کاربران قرار دارد. مهمترین نکته در خصوص مای اتر ولت این است که این کیف‌پول فقط با شبکه اتریوم سازگار بوده و از آن می‌توان برای ذخیره و مدیریت کلیه توکن‌های مبتنی بر شبکه ERC-20 استفاده کرد. همچنین کدهای این کیف‌پول به صورت کامل و شفاف در گیت هاب ارائه شده و در اختیار همه قرار دارد. از این رو این کیف‌پول ارز دیجیتال امنیت بالایی را ارائه می‌دهد. 

ویژگی های کلیدی کیف پول مای اتر ولت

  • رابط کاربری ساده
  • امنیت بسیار بالا
  • امکان سواپ رمزارزها
  • پشتیبانی شبکه اتریوم و توکن های آن
  • دارای نسخه های تلفن همراه، افزونه مرورگر و وب 
جمع‌بندی

امروزه کیف پول های رمزارزی، در کنار ذخیره ایمن دارایی دیجیتال شما، از قابلیت‌های ویژه‌ای هم بهره می‌بردند و  کاربران میتوانند از آنها برای تبادل دارایی خود، استیکینگ و کسب درآمد هم استفاده کنند. در این مقاله ۶ مورد از محبوب‌ترین کیف پول های نرم‌افزاری کریپتو را به همراه ویژگی‌های کلیدی هر یک معرفی کردیم. بنابراین شما می‌توانید بر اساس نوع نیاز خود، بهترین گزینه را برای استفاده انتخاب کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *