آکادمی مزدکس
پلتفرم مزدکس
/

آشنایی با ۸ کیف پول برتر تتر برای ذخیره امن USDT

کیف پول کریپتو، یک ابزار دیجیتال است که به ما امکان ارسال، دریافت و ذخیره رمزارزهای مختلف را می‌دهد. علاوه بر این، کیف پول‌ها کنترل، راحتی و امنیت را برای دارایی دیجیتال شما فراهم می‌کنند. شما همچنین می‌توانید از یک کیف پول رمزارزی برای تعامل با اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (DApps) مختلف  استفاده کنید. 

امروزه تتر (USDT) سومین ارز دیجیتال بزرگ با ارزش بازار بیش از 83 میلیارد دلار است که به دلیل ماهیت پایدار آن، معامله‌گران و سرمایه‌گذاران زیادی از این رمزارز برای ذخیره و انجام تراکنش استفاده می‌کنند. به همین دلیل داشتن یک کیف پول مطمئن برای ذخیره تتر یکی از دغدغه‌های فعالان بازار کریپتو است. از این رو، در این مقاله از آکادمی مزدکس به معرفی بهترین کیف پول‌ها برای نگهداری تتر پرداخته‌ایم.

کیف پول تتر چیست؟

کیف پول تتر یک ولت رمزنگاری است که به شما امکان نگهداری توکن‌های USDT را می‌دهد. از آنجایی که تتر یک کوین پایدار با ارزشی معادل 1 دلار آمریکاست، لازم نیست نگران نوسانات بالای بازار کریپتو باشید. توکن تتر (USDT) که در سال 2014 راه‌اندازی شد، ابتدا توسط پلتفرم Omni بر بستر بلاکچین بیت کوین عرضه شد. اما در حال حاضر، تتر در بلاکچین‌های محبوبی مانند اتریوم، الگوراند، پالیگان و ترون پشتیبانی می‌شود. شما می توانید انواع مختلف کیف پول تتر را بر اساس ویژگی و مزایای آنها انتخاب کنید. انواع کیف پول تتر عبارتند از:

کیف پول سخت‌افزاری: کیف پول سخت‌افزاری گزینه‌ای مناسب برای ذخیره  آفلاین توکن‌های دیجیتال است و از خطراتی مثل هک جلوگیری می‌کند.

کیف پول نرم افزاری: کیف پول نرم‌افزاری تتر به شما این امکان را می‌دهد تا با استفاده از دستگاه تلفن همراه خود فوراً با صرافی‌ها یا اپلیکیشن‌ها ارتباط برقرار کرده و با آنها تعامل داشته باشید.

کیف پول دسکتاپ: شما می‌توانید از این نوع کیف پول آنلاین نصب شده بر روی رایانه خود، برای ذخیره و معامله تتر استفاده کنید.

کیف پول تحت وب: این کیف پول Tether برای دسترسی توسط مرورگرهای وب طراحی شده و شما با استفاده از مرورگر تلفن همراه یا رایانه خود می‌توانید از آنها استفاده کنید.

چگونه بهترین کیف پول تتر را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب کیف پول تتر ، مهم است که عوامل اصلی ذکر شده در زیر را در نظر بگیرید:

امنیت: ویژگی‌های امنیتی مهم‌ترین عامل در هنگام انتخاب کیف پول Tether هستند. هر گونه نقص امنیتی می‌تواند منجر به از دست دادن کل توکن‌های ذخیره شده در کیف پول شما گردد. همیشه کیف پول‌هایی با ویژگی‌های امنیتی مانند پین کد، قفل اثر انگشت، احراز هویت دو مرحله‌ای یا شناسایی چهره را انتخاب کنید. علاوه بر این، بررسی کنید که آیا کیف پول شما از آخرین استانداردهای امنیتی و رمزگذاری پیروی می‌کند یا خیر.

سازگاری: اگر کاربری هستید که از چندین دستگاه مختلف استفاده می‌کند، مطمئن شوید که کیف پول Tether شما از سیستم عامل‌های مختلف پشتیبانی می‌کند. به این ترتیب، می‌توانید هنگام تعویض دستگاه خود، از مشکلات انتقال توکن جلوگیری کنید. علاوه بر این، کیف پولی را انتخاب کنید که دارای اپلیکیشن تلفن همراه در نسخه Android یا iOS باشد.

سهولت استفاده: کیف پول‌های تتر برای کمک به کاربران در انجام تراکنش‌های رمزنگاری سریع توسعه یافته‌اند. برای انجام این کار، باید کیف پولی را انتخاب کنید که یک رابط کاربرپسند برای ذخیره و انجام تراکنش فراهم کند.

اکثر کیف پول‌های Tether به شما این قابلیت را می‌دهند که طی چند مرحله ساده تراکنش‌ها را انجام دهید. علاوه بر این، بهتر است کیف پولی داشته باشید که نیازی به ساخت اکانت و تایید هویت نداشته باشد.

پشتیبانی مشتریان: پشتیبانی بد مشتری همیشه یک تجربه کاربری دردناک در هر خدماتی است. اطمینان حاصل کنید که کیف پول تتر شما مشکلات احتمالی را در کوتاه‌ترین زمان حل می‌کند.

همچنین بهتر است کیف پولی انتخاب کنید که گزینه پشتیبانی مختلفی مثل چت، ایمیل و تلگرام را ارائه می‌دهد.

ویژگی‌های اضافی

برای ذخیره تتر در کیف پول، به غیر از ارسال، دریافت و ذخیره می‌توانید به دنبال خدمات دیگری هم باشید. به عنوان مثال، فرض کنید شما یک معامله‌گر کریپتو هستید. در این صورت، می‌توانید کیف پول تتری را انتخاب کنید که ردیابی پرتفوی و قیمت‌های ارز دیجیتال را به صورت آنلاین ارائه می‌کند. سایر ویژگی‌های اضافی که در کیف پول‌های Tether باید آنها را درنظر گرفت عبارتند از:

  • اسکنر QR برای ارسال و دریافت آنی توکن
  • گزینه‌ای برای اتصال یکپارچه با DApps
  • پشتیبانی از چندین بلاکچین 
  • پشتیبانی از انواع گزینه پرداخت برای خرید تتر

اکنون، بیایید نگاهی به بهترین کیف پول های Tether بیندازیم.

کیف پول اکسودوس (Exodus)

شرکت Exodus در سال 2015 راه‌اندازی شد و کیف پول‌های Tether را برای کاربران موبایل و دسکتاپ عرضه کرده است. شما می‌توانید از این کیف پول رمزارزی برای مدیریت توکن‌های Tether خود در بلاکچین‌های مختلف استفاده کنید. Exodus داده‌های تراکنش و کلیدهای خصوصی کیف پول شما را برای امنیت و حفظ حریم خصوصی رمزگذاری می‌کند. علاوه بر این، اکسودوس دارای یک رابط کاربرپسند و پشتیبانی 24/7 مشتریان است.

اکسودوس به صورت کیف پول سخت افزاری، موبایل، دسکتاپ و تحت وب در دسترس است. شما می‌توانید هر یک از این کیف پول‌ها را برای معامله، انتقال یا دریافت فوری توکن تتر انتخاب کنید. همچنین، امکان دریافت در لحظه داده‌های پورتفوی و نمودارهای بازار ارزهای دیجیتال در این ولت وجود دارد.

کاربران موبایل می توانند کیف پول Exodus را از گوگل پلی یا اپ استور نصب کنند. همچنین نسخه دسکتاپ Exodus از ویندوز، مک و لینوکس پشتیبانی می‌کند. اگر کیف پول های تحت وب را ترجیح می دهید، می‌توانید افزونه Exodus را در مرورگر Brave یا Chrome خود نصب کنید.

کیف پول لینن (Linen)

کیف پول لینن با استفاده از حساب‌های قرارداد هوشمند Safe، یک پلتفرم امنیتی رمزنگاری محبوب و ایمن است. این کیف پول موبایلی جدای از ویژگی‌های امنیتی خود، یک رابط کاربری ساده برای ذخیره و انتقال Tether در عرض چند ثانیه را ارائه می‌دهد. لینن 3 کلید خصوصی برای امنیت دارایی‌ها در اختیار شما قرار می دهد. مزایای داشتن این کلیدها عبارتند از:

  • حتی اگر یکی از کلیدهای خصوصی را گم کنید، می‌توانید به کیف پول خود دسترسی داشته باشید.
  • اگر شخصی یکی از کلیدهای خصوصی شما را بدزدد، باز هم نمی‌تواند به کیف پول شما دسترسی داشته باشد.

علاوه بر این، می‌توانید تتر و سایر ارزهای دیجیتال را با کارت‌های اعتباری خود در لینن خریداری کنید.  اگر کاربر دستگاه iOS هستید، می‌توانید کیف پول Linen’s Tether را از اپ استور نصب کنید. (کاربران اندروید باید منتظر بمانند تا در این کیف پول در گوگل پلی در دسترس قرار گیرد.)

کیف پول آلفا (AlphaWallet)

آیا به دنبال کیف پول موبایلی هستید که علاوه بر نگهداری ایمن تتر  به شما سود دهد؟ AlphaWallet، یک کیف پول مناسب برای شما خواهد بود. شما می‌توانید از این کیف پول برای ارتباط با DAppهای اعطای وام استفاده کنید. علاوه بر این، توکن‌های تتر ذخیره شده شما با کمک Secure Enclave ایمن می‌شوند. همچنین AlphaWallet داده‌ها یا جزئیات KYC شما را برای محافظت از حریم خصوصی نگهداری نمی‌کند.

در حال حاضر آخرین نسخه AlphaWallet در اپ استور و گوگل پلی موجود است. علاوه بر این، کاربران اندروید نیز می‌توانند این کیف پول موبایلی را مستقیماً از وب‌سایت AlphaWallet دانلود کنند. علاوه بر این، بخش پشتیبانی مشتریان آنها از طریق ایمیل و تلگرام در دسترس است. 

کیف پول اینفینیتی (Infinity)

شما می‌توانید با استفاده از کیف پول Infinity، توکن‌های Tether را روی دسک‌تاپ و دستگاه‌های تلفن همراه مدیریت کنید. علاوه بر این، این کیف پول به کاربر امکان می‌دهد تا با استفاده از یک کد QR از کیف پول‌های دیگر توکن درخواست کند.

Infinity Wallet دارای ویژگی‌های رمزگذاری سطح بالایی است تا حداکثر امنیت را برای ذخیره‌سازی تتر و تراکنش‌های آن فراهم کند. از این رو، داده‌ها هواره ناشناس و خصوصی نگه داشته می‌شوند تا امنیت و حریم خصوصی کیف پول شما افزایش یابد. علاوه بر این، می‌توانید پورتفوی تتر خود را تا قیمت واقعی آن در بازار دنبال کنید. همچنین می‌توانید از ویژگی‌های پشتیبانی چت و ایمیل Infinity Wallet برای حل مشکلات خود و رفع شک و تردید خود استفاده کنید.

آخرین نسخه دسکتاپ Infinity Wallet از سیستم عامل لینوکس، مک و ویندوز پشتیبانی می‌کند.

کیف پول تراست ولت (Trust wallet)

کیف پول نرم‌افزاری تراست ولت یکی از بهترین والت‌های موبایلی ارز دیجیتال است که با تمرکز بر سادگی و سهولت استفاده، به شما امکان مدیریت، ذخیره و مبادله تتر را در شبکه های مختلف با امنیت بالا ارائه می‌دهد. این اپلیکیشن با ارائه یک کلید دسترسی امن و کنترل کامل بر روی کلیدهای خصوصی، دارایی شما را در برابر دسترسی‌های غیرمجاز محافظت می‌کند. کیف پول Trust wallet را می‌توان بر روی تلفن همراه با سیستم‌عامل‌های iOS و Android نصب و استفاده کرد. هولد USDT در این کیف پول کارمزد ندارد و هزینه پرداخت شده صرفاً مربوط به شبکه بلاکچین است. این مورد باعث شده تراست والت به کیف پول مناسبی برای هولدرهای کریپتو بدل شود.

علاوه‌براین، تراست ولت یک ویژگی درونی برای سپرده‌گذاری کریپتو و کسب پاداش دارد. کاربران می‌توانند برخی ارزهای دیجیتال را در بلاکچین مورد نظر خود استیک کرده و پاداش بگیرند. مهمترین ویژگی‌های تراست ولت عبارتند از:

  • مشاهده قیمت به‌صورت آنی
  • Swap و Exchange در تراست والت
  • مرورگر DApps
  • رابط کاربری آسان و جذاب
  • بدون نیاز به تایید هویت

کیف پول فری والت (Freewallet)

فری والت یک کیف پول چند منظوره تتر است که برای دستگاه‌های تلفن همراه و مرورگرهای تحت وب با پشتیبانی از اندروید و iOS توسعه یافته است. همچنین می‌توانید از این کیف پول برای خرید تتر (USDT) با استفاده از سایر ارزهای دیجیتال اقدام کنید. برای استفاده از ویژگی‌های Freewallet، باید توسط شناسه ایمیل خود یک حساب کاربری رایگان ایجاد کنید. علاوه بر این می‌توانید از شماره موبایل و حساب گوگل یا فیسبوک خود نیز برای افتتاح حساب استفاده نمایید.

Freewallet بهترین ویژگی‌های امنیتی رمزنگاری را برای محافظت از توکن‌های تتر ارائه می‌دهد که عبارتند از:

  • تایید چند امضایی برای هر تراکنش مبتنی بر کیف پول
  • محدودیت تراکنش روزانه و هفتگی برای به حداقل رساندن احتمال سرقت توکن
  • پین کد، اثر انگشت و ویژگی‌های امنیتی 2FA
  • ذخیره سرد توکن‌های تتر برای از بین بردن کلاهبرداری‌های آنلاین

فری والت راه‌های مختلفی برای تماس با مرکز پشتیبانی خود ارائه می‌دهد. کاربران می‌توانند از طریق تلگرام، فیسبوک، اسکایپ یا ایمیل با پشتیبانی آن ارتباط برقرار کنند.

کیف پول پی بیس (Paybis)

Paybis یک ارائه‌دهنده پیشرو خدمات کیف پول تتر است که توسط تیمی از علاقه‌مندان به بلاکچین در سال 2014 تاسیس شد. هدف این کیف پول رمزنگاری خرید، فروش یا ذخیره آسان توکن تتر (USDT) است. برای داشتن این کیف پول ابتدا باید یک پروفایل Paybis ایجاد کنید. هنگامی که پروفایل شما آماده شد، می‌توانید به سرعت یک کیف پول تتر رایگان ایجاد نمایید. کیف پول تتر Paybis دارای ویژگی‌های امنیتی مختلفی است:

  • کلیدهای خصوصی
  • تراکنش های درون زنجیره‌ای
  • وجود امکاناتی مانند سه لایه حفاظتی
  • لایه امنیتی برای مقابله با حملات احتمالی

علاوه بر ویژگی‌های امنیتی چشمگیر، Paybis با پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته خود، به کاربران خود سرویس‌دهی می‌کند. شما می‌توانید کیف پول تتر Paybis را از اپ استور یا گوگل پلی برای دستگاه‌های اندروید و آیفون دانلود و نصب کنید.

اتمیک والت (Atomic Wallet)

آیا به دنبال یک کیف پول تتر هستید که با رایانه شخصی و دستگاه‌های تلفن همراه شما به خوبی کار کند؟ کیف پول اتمیک گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. این کیف پول برای افزایش سطح امنیت، کلیدهای خصوصی شما را به جای سرور یا یک صرافی متمرکز، در دستگاه شما ذخیره می‌کند. این ویژگی امنیتی به شما امکان کنترل کامل توکن‌های تتر خود را می‌دهد.

جدا از آن، کیف پول اتمیک درخواستی برای ثبت نام یا تایید KYC ندارد و همچنین داده‌های کاربران را ردیابی نمی‌کند. در صورت داشتن هرگونه پرسش یا شکایت می‌توانید از طریق چت یا ایمیل با تیم پشتیبانی اتمیک تماس بگیرید.

پشتیبانی از طیف وسیعی از پلتفرمها از ویژگی‌های بارز اتمیک والت است و این کیف پول از سیستم عامل  MacOS، Windows ،Fedora ،Ubuntu و Debian پشتیبانی می‌کند. همچنین اپلیکیشن‌های موبایل اتمیک را میتوان از اپ استور یا گوگل پلی نصب کرد.

کلام آخر

به طور کلی هنگام انتخاب کیف پول Tether، امنیت از مهمترین پارامترها محسوب می‌شود. پس از آن، سایر ویژگی‌های اصلی مانند راحتی و سازگاری دستگاه با پلتفرمها مختلف، در اولویت قرار میگیرد. در این مقاله به معرفی بهترین کیف پول‌های Tether پرداختیم تا بتوانید مناسب‌ترین گزینه را بر اساس نیاز خود انتخاب کنید. پیشنهاد شما برای استفاده از یک کیف پول تتر چیست؟ تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *