آکادمی مزدکس
پلتفرم مزدکس
/
برای معاملات سهام منتظر قیمت فردا نباش

برای معاملات سهام منتظر قیمت فردا نباش

معاملات بازار سهام علی‌رغم اینکه می‌تواند پر سود و منفعت باشد، اما فعالیت در آن مستلزم رعایت نکاتی است که در صورت چشم پوشی ممکن است موجب ضرر افراد کم تجربه گردد. عوامل زیادی در موفقیت یا شکست یک سهم دخیل‌اند و تنها معامله‌گرانی می‌توانند در این بازار تجربه بهتری کسب کنند که با اصول سرمایه‌گذاری در بورس آشنایی داشته باشند و مهم‌تر از همه اهمیت زمان را در تغییر قیمت خرید و فروش هر سهم به خوبی درک کنند. تصور کنید شما سهام یک صندوق نفتی را خریده‌اید؛ اما در ساعات تعطیلی بورس خبری مبنی بر جنگ روسیه و اوکراین منتشر شده و یکباره موجب بالا رفتن بهای نفت می‌گردد. بنابراین صبح روز بعد، چه شرایطی برای بهای سهام نفتی شما رخ می‌دهد؟ آیا شما در صف خریداران قرار خواهید گرفت یا فروشندگان؟ در کنار این مسئله چگونه با محدودیت‌های زمانی فعالیت در بازارهای بورس سنتی کنار می‌آیید؟ 

حتما مستحضر هستید که بازار بورس ایران حد فاصل ۹ صبح الی ۱۲:۳۰ ظهر روزهای شنبه تا چهارشنبه فعال است و در تعطیلات رسمی معاملاتی در آن انجام نمی‌شود. این مساله باعث ایجاد یک دغدغه مهم برای معامله‌گران سهام شده است. یعنی ایجاد صفوف انفجاری خرید یا فروش در اولین روز کاری پیش رو در صورت نوسانات قیمت در ساعات تعطیلی بورس!

با مزدکس 24 ساعته معامله کن

اما به راستی راهکار این قضیه چیست؟ بدون شک نام بلاکچین و تکنولوژی زیربنایی آن را بارها شنیده‌اید. پدیده‌ای که توانسته با ورود خود به هر حوزه‌ای، آن را متحمل تغییراتی انقلابی کند. شفافیت، غیرقابل دستکاری بودن، امنیت و عدم تعطیلی تنها بخشی از مزایای بلاکچین در بازارهای مالی است.

به عبارتی با دیجیتالی شدن سهام، تمامی سدها از پیش روی کاربر برداشته می‌شود. اگر تحلیل‌گر بازار سرمایه باشید و بر اساس دانسته‌های تکنیکال خود ریزش یا افزایش یک سهم را پیشبینی کنید، یا اگر بر اساس داده‌های فاندامنتال و اخبار بازار بخواهید سریعا معامله‌ای را انجام دهید، دیگر نیازی به صبر کردن تا بازگشایی بازار ندارید. امروزه خرید و فروش دارایی‌های دیجیتال در بستر بلاکچین به صورت آنی در طول شبانه روز انجام می‌شود و کاربران از هر نقطه از جهان می‌توانند با یکدیگر معامله کنند. خوشبختانه ایران هم همگام با تحولات این حوزه پیش می‌رود و پلتفرم مزدکس، با بهره‌مندی از سرویس مبادلات توکن بهادار و صندوق‌های بورسی خود امکان معامله ۲۴ ساعته سهام مختلف را برای کاربران فراهم نموده است. در حال حاضر ۱۱ صندوق بورسی (ETF) در مزدکس پشتیبانی می‌شود که عبارتند از:

  1. صندوق سرمایه گذاری توان
  2. صندوق سرمایه گذاری زعفران سحرخیز
  3. صندوق سرمایه گذاری کارا
  4. صندوق سرمایه گذاری پالایشی یکم
  5. صندوق طلای لوتوس
  6. صندوق سرمایه گذاری آکورد
  7. صندوق سرمایه گذاری فیروزه
  8. صندوق سرمایه گذاری پترو آگاه
  9. صندوق سرمایه گذاری تمشک 
  10. صندوق طلای کهربا 
  11. صندوق سکه طلای گوهر

بنابراین شما می‌توانید پس از ثبت‌نام و احراز هویت در مزدکس، وارد بخش بازار معاملاتی شوید و تنها یک کلیک ساده در هر ساعت شبانه روز، سهام دلخواه خود را معامله کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *